Żabka uzyskała „neutralność plastikową” w 2020 roku – tj. zebrała tyle plastiku, ile wprowadziła do obiegu w swoich markach własnych i materiałach w sklepach, podała sieć.
„Model modern convenience zakłada, że większość produktów, które sprzedajemy w Żabce, jest konsumowana przez klientów od razu i się nie marnuje. Dlatego kluczowym obszarem naszej odpowiedzialności są opakowania na produkty. Poprzez różnego rodzaju inicjatywy zachęcamy naszych klientów i franczyzobiorców do włączania się w proces budowania obiegu zamkniętego, promując ideę 'zero waste’. Rezultatem naszych działań było osiągnięcie w 2020 roku neutralności plastikowej w stosunku do wprowadzonych do obrotu przez Żabkę materiałów i opakowań produktów marek własnych, dostępnych tylko w sieci. Ponadto przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego. Wierzymy, że działając razem, możemy jeszcze skuteczniej pracować nad zamknięciem obiegu plastiku” – powiedziała wiceprezes ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska Anna Grabowska, cytowana w komunikacie.
Sieć przypomniała, że jako pierwsza firma w Polsce, wspólnie z partnerami, wdrożyła rozwiązania zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) dla marki wody „od nowa”.
„Akcja ma charakter pilotażowy i jest prowadzona w ponad 20 warszawskich sklepach. W placówkach tych ustawione są pojemniki, do których klienci mogą oddawać puste butelki. Ponadto Żabka realizuje także inny pionierski projekt – przy 15 sklepach w Poznaniu i Warszawie testuje EKOmaty, czyli automaty do zbiórki plastikowych opakowań po napojach i aluminiowych puszek. To innowacyjne rozwiązanie Żabka wdraża wspólnie z Żywiec Zdrój” – czytamy dalej.
Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7 200 placówek prowadzonych przez blisko 6 000 franczyzobiorców pod marką Żabka.
Źródło: ISBnews