Comarch zamierza rozwijać własną platformę sprzedażową Wszystko.pl, której rozpoczęcie działalności w nowej odsłonie planowane jest na początku 2022 r., poinformował wiceprezes Zbigniew Rymarczyk. Ma je poprzedzić ogólnokrajowa kampania marketingowa.
„Nasz marketplace działa już od 2010 roku, ale teraz rusza jego nowa odsłona. Niebawem serwis będzie dostępny w zmienionym układzie graficznym, z bardziej rozbudowaną i ulepszoną nawigacją. Chcemy ruszyć z własną platformą Wszystko.pl na początku przyszłego roku. Na ogólnopolską dużą kampanię reklamową chcemy wydatkować spore kwoty. Posiadamy odpowiednie środki finansowe, a poza tym chcemy stworzyć alternatywę dla Allegro i innych tego typu platform” – powiedział Rymarczyk podczas konferencji prasowej.
Jak wyjaśnił, platforma Wszystko będzie dostępna dla wszystkich za darmo, a firmy nie będą płacić prowizji od sprzedaży produktów czy też usług, co docelowo pozwala oferować produkty w bardziej konkurencyjnych cenach.
„Jest to nasza odpowiedź na panujące trendy w obszarze handlu internetowego oraz alternatywą dla polskich firm, które chcą rozwijać działalność e-commerce bez konieczności płacenia wysokich prowizji właścicielom platform aukcyjnych” – dodał wiceprezes.
W związku z nowym projektem spółka planuje zwiększenie zatrudnienia.
„Obecnie kilkanaście osób z naszej firmy tylko i wyłącznie zajmuje się tym projektem, a chcemy zwiększyć tę liczbę osób 2-3 krotnie w najbliższych miesiącach. Przez najbliższych kilka lat chcemy skupić się wyłącznie na rynku krajowym” – powiedział Rymarczyk.
Wiceprezes zwrócił uwagę, że Comarch posiada odpowiednią bazę firm, która potencjalnie może być zainteresowana taką platformą.
„W bazie mamy ok. 100 tys. firm, z którymi współpracujemy, a które regularnie aktualizują posiadane systemy od nas. Poza tym pandemię na wielu z nich wymusiła uruchomienie sprzedaży w internecie” – dodał wiceprezes.
Na platformie Wszystko.pl transakcji będą mogli dokonywać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne.
Comarch specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,54 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews