Zdecydowana większość (90%) Polaków nie planuje zwiększać wydatków pomimo akcji masowych szczepień i poprawy sytuacji pandemicznej, wynika z badania SAS – Experience 2030 „Czy COVID-19 wciąż wpływa na zmianę zachowań klientów?”. Jednocześnie co dziesiąty konsument z Polski uważa, że masowa dystrybucja szczepionki wpłynie na zwiększenie jego wydatków i powrót do zwyczajów zakupowych z okresu przed pandemią.
Mimo, że coraz więcej osób otrzymało szczepionkę na COVID-19, 38% polskich uczestników badania SAS planuje nadal korzystać wyłącznie z kanałów online. Średnia dla całego regionu EMEA wynosi 28%, co oznacza, że Polacy mniej chętnie chcą wracać do punktów stacjonarnych w porównaniu z innymi nacjami. Mniejszy odsetek odnotowano tylko w Czechach i na Węgrzech, podano.
„Pandemia wywróciła świat do góry nogami, a jednym z najbardziej wyraźnych dowodów na to jest istotna zmiana priorytetów konsumentów. Choć niska cena i oferta rabatowa są nadal uznawane przez polskich kupujących za bardzo ważne kryterium wyboru – 72% wskazań w badaniu – to już nie wystarczą, aby zapobiec ich odejściu od danej marki. Aż 62% respondentów potwierdza, że równie istotny wpływ na ich decyzje zakupowe i korzystanie z usług dostawcy ma wygodny i prosty sposób realizacji transakcji oraz dostępność produktów – 60% wskazań. To jest właśnie nasza nowa rzeczywistość, w której sprawność procesów biznesowych ma niespotykany dotąd wpływ na wzrost przychodów i utrzymanie klientów” – powiedział customer intelligence practice head w regionie CEMEA w SAS Radoslaw Grabiec, cytowany w komunikacie.
50% konsumentów z Polski jest gotowa skorzystać z usług konkurencji już po pierwszym złym doświadczeniu z obecnym dostawcą, co oznacza wzrost względem zeszłego roku o 13 punktów procentowych, wskazano także.
Badanie ilościowe Experience 2030 „Czy COVID-19 wciąż wpływa na zmianę zachowań klientów?” zostało przeprowadzone w w pierwszym kwartale 2021 roku na próbie 10 000 konsumentów z regionu EMEA, w tym 6 000 z krajów Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu i Afryki (CEMEA). Grupa respondentów z Polski to 1 000 osób.
Źródło: ISBnews