Pierwotna oferta publiczna do 7 731 628 akcji spółki Shoper, reprezentujących 27,11% kapitału zakładowego oraz 27,5% głosów na walnym zgromadzeniu, razem z opcją stabilizacyjną do 10% liczby akcji przydzielonych, rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu w transzy inwestorów instytucjonalnych, podała spółka w prospekcie emisyjnym. Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 47 zł. Oznacza to, że łączna wartość oferty (akcje nowe i sprzedawane) może wynieść 363 mln zł. Debiut giełdowy planowany jest około 9 lipca.
„Jesteśmy rentowną spółką, ze stabilnymi przepływami pieniężnymi, mocną pozycją rynkową i ambitnym planem rozwoju. Zdecydowaliśmy się na giełdowy debiut, ponieważ wierzymy, że wzmocni on nasz wizerunek oraz transparentność spółki wśród partnerów biznesowych. Jednocześnie umożliwi nam wprowadzenie programu motywacyjnego dla pracowników” – powiedział prezes Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie.
Oferującymi akcje są aktualni akcjonariusze spółki, tj. fundusz private equity V4C Poland Plus Fund S.C.A. SICAV FIAR, Modhaus sp. z o.o., KFF Sarl, Krzysztof Krawczyk oraz Rafał Krawczyk. Akcjonariusze sprzedający oraz spółka zobowiązali się do niesprzedawania lub nieemitowania akcji spółki przez okres 360 dni po ofercie. Menadżerami oferty są mBank, Biuro Maklerskie PKO BP oraz Wood & Company Financial Services.
Intencją oferujących jest zaoferowanie inwestorom indywidualnym ok. 10-15% akcji sprzedawanych.
Book-building potrwa do 29 czerwca. Z kolei na 22-28 zaplanowano zapisy dla inwestorów indywidualnych. Publikację ostatecznej ceny i liczby akcji w ofercie zaplanowano na 29 czerwca, zaś zapisy w transzy dla inwestorów instytucjonalnych – na 20 czerwca – 2 lipca. Przydział akcji oferowanych przewidywany jest na 5 lipca, a pierwszy dzień notowań akcji na GPW – około 9 lipca.
Shoper, podaje, że jest liderem na polskim rynku dostawców oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS – posiada około 45% udział w rynku pod kątem liczby obsługiwanych klientów, a wliczając sklepy sprzedawane na zasadzie private label, udział ten wzrasta do około 57%. Umożliwia przedsiębiorcom wygodne, szybkie i łatwe założenie własnego sklepu internetowego oraz prowadzenie sprzedaży w kanale online.
„Na kompleksową ofertę spółki składa się udostępniana w formie abonamentu platforma Shoper, pozwalająca na elastyczne dopasowanie do potrzeb danego klienta oraz szereg usług sprzedawanych w modelu pay-as-you-grow (PAYG), skorelowanych bezpośrednio z liczbą zamówień lub wielkością obrotów (GMV) generowanych przez sklepy na platformie” – czytamy w komunikacie.
Z rozwiązań firmy korzysta ponad 21 tys. sklepów, w tym około 17 tys. klientów bezpośrednich, którzy w ciągu 12 miesięcy zakończonych 31 marca 2021 r. wygenerowali niemal 4,5 mld zł GMV. Pozostałe 4 tys. sklepów zostało sprzedanych w formule Private Label przez partnerów spółki. Z usług Shoper korzystają m.in.: Wawel, Kanał Sportowy, Pat&Rub, Kruger&Matz, Agencja Mienia Wojskowego, podano dalej.
„Z liczbą ponad 21 tys. sklepów jesteśmy liderem polskiego rynku rozwiązań SaaS dla e-commerce. Nasza strategia zakłada dalszy dynamiczny wzrost skali działalności, który będzie możliwy zarówno dzięki pozyskiwaniu nowych użytkowników, jak i zwiększaniu przychodów z dotychczasowej bazy klientów. Naszą przewagą jest mocna pozycja rynkowa i bogata oferta usług dodatkowych rozliczanych w modelu pay-as-you-grow, które pomagają e sklepom efektywnie zwiększać sprzedaż. Dzięki temu możemy rosnąć razem z klientami” – skomentował Kuśmierz.
Źródło: ISBnews