Gatta wprowadzi do sprzedaży rajstopy z certyfikatem OEKO-TEX w najbliższej kolekcji jesienno-zimowej, podała spółka. Rozpoczęła też proces międzynarodowego certyfikatu GRS, czyli Global Recycled Standard – dla produktów, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych.
„W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej Gatta wprowadzi rajstopy z certyfikatem OEKO-TEX – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty Gatta nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na takie wyroby gotowe” – czytamy w komunikacie.
Ponadto Gatta rozpoczęła proces międzynarodowego certyfikatu GRS, czyli Global Recycled Standard. Certyfikat ten dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.
„Kolejne kooperacje potwierdzają, jak dynamicznie i w wielu obszarach rozwija się Gatta. Proces restrukturyzacji daje szanse na wypracowanie nowych kanałów sprzedaży i pozyskanie kolejnych dostawców – nie tylko w zakresie surowców, ale też towarów handlowych. Bardzo dokładnie analizujemy procesy wewnętrzne i nadal szukamy kolejnych partnerów – zarówno po stronie zakupowej, jak i sprzedażowej. W wyniku pandemii i sytuacji, którą wywołały obostrzenia, dokonaliśmy dokładnego przeglądu strategii handlowej i efektywności produkcji – dzięki czemu możemy budować nowe przewagi konkurencyjne” – skomentowała marketing manager Małgorzata Barton, cytowana w komunikacie.
Gatta poinformowała także, że realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach. Prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto i ma zaplanowaną kolejną jesienną promocję w Biedronce.
Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.
Źródło: ISBnews