Grupa LPP zakłada wzrost powierzchni o 25% r/r do 1 801,3 tys. m2 oraz wejście na swój 26. rynek, tj. do Macedonii Północnej w roku obrotowym 2021/2022 (luty 2021 – styczeń 2022), podała spółka. Planowany capex w 2021/2022 roku to ok. 1,2 mld zł.
„Plany na 2021/2022+: […]
- Kontynuacja wzrostów powierzchni w 2021/22 roku: +25% r/r.
- Na koniec 2021/22 roku salony marki Reserved w 26 krajach (wejście do Macedonii Północnej).
- Cele na 2021/22 rok:
- kontynuacja otwarć powierzchni w Polsce,
- przyspieszenie rozwoju w Europie,
- dalszy dwucyfrowy rozwój powierzchni w rejonie CIS,
- nacisk na rozwój mniejszych marek: Cropp, House, Sinsay.
- Kluczowe powody rozwoju powierzchni:
- mocniejsze wejście do mniejszych miast,
- potencjał do rozwoju w segmencie value for money,
- nacisk na omnichannel, którego sieć stacjonarna jest istotną częścią” – czytamy w prezentacji.
Na koniec I kw. 2021/22 grupa kapitałowa LPP posiadała 1 917 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1 511,7 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowało się 1 036 sklepów (927,4 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa wzrosła o 21,6% r/r, głównie dzięki otwarciom sklepów poza granicami kraju.
„Planowany capex w 2021/2022 to 1 210 mln zł. Na kwotę składają się wydatki na: sklepy stacjonarne 950 mln zł, biura 50 mln zł, logistykę: 150 mln zł, oraz IT: 60 mln zł. Natomiast planowany capex na 2022/23 to kwota 1 000 mln zł (w tym nakłady na: sklepy stacjonarne 850 mln zł, biura 50 mln zł, logistykę: 40 mln zł, oraz IT: 60 mln zł)” – czytamy w raporcie kwartalnym.
W I kwartale 2021/2022 capex wzrósł o 31,2% r/r do 251,5 mln zł. Wzrost nakładów r/r związany był z większymi nakładami na rozwój sieci sprzedaży oraz powrotem do inwestycji logistycznych, podała też spółka.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W r.obr. 2020/2021 (tj. luty 2020 – styczeń 2021) LPP miało 7,85 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews