Asseco Poland przy wsparciu partnera technologicznego IBM stworzyło nową platformę pod nazwą AUMS Portal Klienta, przeznaczone m.in. dla przedsiębiorstw użyteczności publicznej, które chcą umożliwić lub usprawnić cyfrową komunikację, dystrybucję faktur oraz informacji związanych z rozliczeniem swoich klientów, podała spółka.
„Asseco AUMS Portal Klienta pozwala firmom energetycznym czy przedsiębiorstwom użyteczności publicznej na realizację strategii omnikanałowej i oferowanie ich klientom produktów oraz usług poprzez różne kanały kontaktu. Ponadto włącza użytkowników w proces obsługi, a dzięki temu wprowadza optymalizację i automatyzację wielu innych obszarów. To wszystko finalnie przekłada się na większą efektywność działania całego przedsiębiorstwa” – powiedział dyrektor pionu energetyki i gazownictwa w Asseco Poland Tomasz Bendlewski, cytowany w komunikacie.
System obsługuje prostą i intuicyjną interakcję sprzedawca-klient, integrując wszystkie oferowane usługi na jednej platformie internetowej. Zapewnia szybkie wdrożenie i wysoki poziom dostępności dzięki wykorzystaniu technologii chmurowej IBM oraz Red Hat. Niezależnie od używanego urządzenia (komputer, tablet, telefon komórkowy) rozwiązanie oferuje kompleksowy wgląd w dane dotyczące usług i produktów udostępnianych poszczególnym klientom. Ponadto, dzięki nowoczesnej architekturze systemu opartej na mikroserwisach i podejściu bazującym na API, AUMS Portal Klienta może być doskonałą podstawą do stworzenia cyfrowej platformy celem rozbudowy swojej oferty o nowe produkty i usługi, podano także.
„Platforma Asseco AUMS Portal Klienta jest skierowana do firm zajmujących się dostawami gazu, energii elektrycznej, wody oraz usług komunalnych. Rozwiązanie jest dostępne w modelu Software as a Service (SaaS) bezpośrednio z chmury. Z punktu widzenia zamawiającego to duża zmiana, przede wszystkim ze względu na obniżenie początkowych kosztów inwestycyjnych na infrastrukturę informatyczną oraz jej utrzymanie” – czytamy także.
Dodano, że większe przedsiębiorstwa użyteczności publicznej mogą również wdrożyć system Asseco w chmurze prywatnej korzystając z rozwiązania IBM Cloud Satellite, dzięki któremu usługi chmury hybrydowej są dostępne w dowolnym miejscu i środowisku.
„Przedsiębiorstwa chcące dokonać transformacji cyfrowej za pomocą chmury, potrzebują również zapewnić ochronę danych swoich klientów zgodnie z przepisami dotyczącymi wymogów suwerenności danych. IBM Cloud Satellite rewolucjonizuje sposób dostarczania usług chmurowych i umożliwia firmom czerpanie korzyści z chmury hybrydowej w sposób bezpieczny i z dowolnej lokalizacji” – podsumował dyrektor ds. technicznych, IBM Polska Piotr Pietrzak.
Asseco Poland specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest szóstym największym dostawcą oprogramowania w Europie. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 12,19 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews