11 bit studios odnotowało 9,75 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 10,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 11,05 mln zł wobec 9,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 20,94 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 19,65 mln zł rok wcześniej.
W I-II kw. 2021 r. spółka miała 13,31 mln zł zysku netto w porównaniu z 25,01 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 35,78 mln zł w porównaniu z 50,17 mln zł rok wcześniej.
„Jako zarząd jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych osiągniętych przez spółkę, które były wyraźnie lepsze niż zakładaliśmy w budżecie na ten okres. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku nasza spółka wypracowała blisko 35,78 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA sięgnął 19,76 mln zł, zysk operacyjny wyniósł ponad 14,49 mln zł a zysk netto blisko 13,31 mln zł. Tylko w II kwartale 2021 roku sprzedaż miała wartość 20,94 mln zł, EBITDA sięgnęła 13,38 mln zł a zysk operacyjny 11,05 mln zł. Czysty zarobek w tym okresie zamknął się kwotą 9,75 mln zł. Warto też przypomnieć, że począwszy od I kwartału 2021 roku 11 bit studios S.A. w ciężar wyników kolejnych okresów tworzy niegotówkowe rezerwy w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. W I półroczu 2021 roku wyniosły 1 944 476 zł. Rok wcześniej tego typu odpisy nie występowały” – napisali członkowie zarządu w liście załączonym do raportu.
Spółka wyjaśnia, że satysfakcjonujące rezultaty finansowe za I półrocze 2021 roku, mimo że nieco słabsze rok do roku z uwagi na wysoką bazę porównawczą, to konsekwencja bardzo dobrej sprzedaży całego, systematycznie rosnącego portfela gier własnych i z wydawnictwa.
„Szczególnie zadowoleni jesteśmy ze sprzedaży 'Frostpunka’ i płatnych dodatków do tej produkcji wydawanych w ramach Season Pass. Łączne przychody z 'Frostpunka’ (całego IP), do końca czerwca 2021 roku, czyli w nieco ponad trzy lata od premiery, sięgały już blisko 140 mln zł. Znaczącym uzupełnieniem wyników 11 bit studios S.A. tradycyjnie już były tytuły z wydawnictwa, czyli przede wszystkim 'Moonlighter’ i 'Children of Morta’. Przychody ze sprzedaży obu pozycji w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku odpowiadały za 27% przychodów spółki ogółem” – czytamy dalej.
Jak podkreślono, mimo rosnących nakładów inwestycyjnych, wartość posiadanych zasobów pieniężnych, na które składają się: gotówka i jej ekwiwalenty, instrumenty finansowe o bezpiecznym profilu i należności handlowe wynosiła już 114,56 mln zł, czyli była o 8,41% większa niż na koniec 2020 roku i najwyższa w historii spółki.
11 bit studios S.A. to obecnie trzy wewnętrzne zespoły deweloperskie, zajmujące się grami o łącznym budżecie produkcyjnym na poziomie 110 mln zł. Pion wydawniczy do końca 2023 roku zamierza wydać w nowe projekty kolejne 50 mln zł, oprócz 30 mln zł przeznaczonych na projekty, które już ma w portfelu. Spółka prowadzi też zaawansowane prace nad stworzeniem grupy kapitałowej, czytamy także w liście.
11 bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.
Źródło: ISBnews