Mazurska Manufaktura celuje w debiut na NewConnect w IV kw. 2021 r., w zależności od postępów złożonego procesu przypisywania akcji do kont maklerskich inwestorów crowdfundingowych, poinfomrował ISBnews prezes Jakub Gromek.
„Priorytetem na IV kw. 2021, oprócz wyniku sprzedaży, jest debiut na NewConnect, nasz dom maklerski INC intensywnie pracuje w tej kwestii” – powiedział ISBnews Gromek.
Zaznaczył, że trzeba jednak mieć świadomość, iż jako spółka, która pierwotnie pozyskiwała środki na platformie crowdfundingowej, nie traktowała debiutu giełdowego w pierwszym okresie jako priorytetu.
„Dlatego obecnie napotykamy problemy administracyjne związane z podziałem akcji serii B – naszej pierwszej emisji na Beesfund – na akcje serii B1 i B2, czyli akcje serii tych akcjonariuszy, którzy podali nam swój numer konta maklerskiego i tych, którzy go nie podali. Problem jest o tyle złożony, że każda akcja, do której nie mamy przypisanego konta maklerskiego, to koszt sponsora, który musi ponieść spółka, dlatego staramy się optymalizować ten proces i nawet kosztem opóźnienia debiutu przekazać jak najwięcej danych do naszego domu maklerskiego” – dodał Gromek.
„Niewiele spółek zdaje sobie sprawę z takiego problemu, a jeszcze mniej go optymalizuje. Dlatego swój debiut zagwarantowaliśmy naszym akcjonariuszom do końca tego roku. Jednak przy okazji chcemy pozyskać jak najwięcej kont maklerskich osób, które zainwestowało w naszą spółkę” – podkreślił prezes.
Obok emisji crowdfundingowych, spółka przeprowadziła akcję tokenizacji Browarów Bydgoskich w ramach reaktywacji tego browaru, razem z marką „Bractwo”, do której prawa spółka odzyskała. Wcześniej MMA wzbogaciła swoje portfolio o reaktywowaną mazurską markę Jurand. W październiku pojawiła się z kolei nowa historyczna marka piwa z Małopolski – Krak.
Mazurska Manufaktura to firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium.
Źródło: ISBnews