Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) rozpoczęła prace nad budową systemu TeO – wielomodułowej platformy aukcyjnej przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym i zawarła listy intencyjne z czterema podmiotami w tej sprawie, podała spółka. GPW zdecydował także o zawarciu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) umowy na dofinansowanie wysokości 13,34 mln zł prac związanych z budową systemu TeO, którego budżet opiewa na łączną kwotę 33,35 mln zł.
Przedmiotem projektu jest opracowanie innowacyjnej Platformy TeO. Nowe rozwiązanie będzie przeznaczone do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej, wyjaśniono.
„TeO wykorzystywać będzie najnowocześniejsze technologie m.in. uczenia maszynowego i sieci neuronowych zapewniające wysoką precyzję profilowania oraz działanie systemu z minimalnymi opóźnieniami, umożliwiającymi zakup i wyświetlenie reklam w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Giełda w ramach swojej grupy kapitałowej zapewni realizację prac związanych z budową Platformy TeO” – czytamy w komunikacie.
GPW podała dziś, ujawniając opóźnioną informację poufną, że podpisała z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej (PIKE) i Polską Fundacją Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej (PIKSEL) oraz z Krajową Izbą Komunikacji Ethernetowej (KIKE) listy intencyjne ws. przystąpienia do rozmów dotyczących potencjalnej budowy operatora reklamowego systemu aukcyjnego na rynku telewizyjnym.
Zarząd GPW podjął także decyzję o podpisaniu listu intencyjnego z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Strony listu intencyjnego wyraziły zainteresowanie udziałem w przedsięwzięciu jakim jest budowa platformy aukcyjnej na potrzeby Addressable TV/DAI.
„Addressable TV polega na dostarczaniu w czasie rzeczywistym zróżnicowanego przekazu reklamowego, w zależności od zdefiniowanego profilu odbiorcy. Za sprawą Addressable TV, kampanie reklamowe docierają wyłącznie do odbiorców spełniających kryteria tzw. targetowania, co oznacza, że różni odbiorcy widzą zindywidualizowane reklamy emitowane przez tego samego nadawcę telewizyjnego w tym samym czasie. Adressable TV pozwala docelowo na wdrożenie tzw. Programmatic TV – zautomatyzowanego sposobu zakupu telewizji” – czytamy w komunikacie.
GPW zadeklarowała zapewnienie odpowiedniego zaplecza technologicznego do budowy Platformy oraz transparentnego systemu rozliczeniowego, podano także.
Strony listów intencyjnych ustaliły, że model biznesowy Platformy będzie oparty o formułę opłaty za transakcję. PIKE i PIKSEL oraz KIKE zadeklarowały, iż kilkuprocentowe marże (ok. 5%) dla operatora Platformy (tj. GPW) są na poziomie akceptowalnym. Szczegóły finansowe projektu, w tym szczegółowy model biznesowy Platformy zostanie wypracowany w toku prac i analiz, które będą prowadzone przez strony listów intencyjnych, zaznaczono.
” (…) Rada Giełdy wyraziła zgodę na realizację inicjatywy strategicznej dotyczącej budowy platformy aukcyjnej (Platforma) na potrzeby Addressable TV/DAI wraz z budżetem na jej realizację na lata 2021-2023 w wysokości 33 345 386,73 zł, w tym 13 338 154,67 zł grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju” – czytamy także w komunikacie.
GPW zaznaczyła, że podpisanie listów intencyjnych nie oznacza, że zostaną podjęte dalsze czynności związane z nawiązaniem współpracy z ww. podmiotami, a ewentualne nawiązanie współpracy i realizacja ww. projektu będą wymagały m.in. przeprowadzenia dalszych analiz i konieczności uzyskania odpowiednich zgód korporacyjnych.
GPW prowadzi rynek regulowany dla akcji oraz instrumentów pochodnych, a także alternatywny rynek akcji NewConnect dla spółek wzrostowych. Rozwija także Catalyst – rynek przeznaczony dla emitentów obligacji korporacyjnych i komunalnych oraz rynki towarowe. Od 2010 r. GPW jest spółką publiczną notowaną na prowadzonym przez siebie parkiecie.
Źródło: ISBnews