DRAGO entertainment udostępni gry ze swojego portfolio w technologii wirtualnej rzeczywistości. W tym celu, spółka nawiązała współpracę z Movie Games VR, które będzie odpowiedzialne za dostosowanie technologiczne gier do wymagań sprzętu na VR. Wydanie i marketing gry pozostają po stronie DRAGO entertainment.
– Nawiązanie stałej współpracy z Movie Games VR ma na celu systematyczne przenoszenie gier z naszego portfolio do VR-u. Lada dzień ruszymy z pierwszym wspólnym projektem, którego port otrzyma tryb priorytetowy w ramach działań Movie Games VR– mówi Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment. – Liczba odbiorców gier na VR przybywa, a dostępnych projektów, wciąż nie jest zbyt duża, widzimy w tym szansę dla zwiększenia sprzedaży naszych gier, stąd stała współpraca z Movie Games VR. Według dostępnych danych, wartość rynku wirtualnej rzeczywistości w 2020 roku wyniosła 13 mln USD. Według prognoz – do 2025 roku osiągnie wartość 42 mln USD. Chcemy być obecni na tym perspektywicznym rynku – dodaje Joanna Tynor.
W ramach umowy Movie Games VR zobowiązuje się do portowania wybranych gier z portfolio DRAGO w technologii wirtualnej rzeczywistości. Po zawarciu umowy wydawniczej i realizacji projektu spółki podzielą się zyskiem z jego sprzedaży. Poszczególne tytuły będą realizowane na podstawie odrębnych umów. Wydanie i marketing gry pozostaje po stronie DRAGO entertainment.
– Jeszcze przed premierą Gas Station Simulator bardzo uważnie przyglądaliśmy się produkcjom z portfolio DRAGO. Już wtedy w naszych głowach zrodził się pomysł, aby nawiązać z nimi współpracę. Jako Movie Games VR chcemy przyczynić się do przeniesienia produkcji DRAGO entertainment na platformę wirtualnej rzeczywistości. Współpracę tę traktujemy zdecydowanie priorytetowo w perspektywie nadchodzących miesięcy – komentuje Kamil Mańko, Prezes Movie Games VR.
Najpopularniejszy obecnie projekt DRAGO entertainment – Gas Station Simulator – od dnia premiery na PC (15 września br.) trafił do ponad 300 tys. graczy. W przyszłym roku tytuł ma być także dostępny w wersjach na konsole Sony i Microsoftu, za ich wykonanie odpowiada studio MD Games.
DRAGO entertainment niedawno ogłosiła plany przeniesienia akcji z NewConnect na rynek główny GPW.
DRAGO entertainment S.A. to notowany na rynku NewConnect producent i deweloper gier wideo o ponad 20-letnim doświadczeniu. Spółka w ostatnich latach z sukcesem przeprowadziła dwie oferty publiczne w formie crowdfundingu udziałowego – na platformie SmartFunds i CrowdConnect. Pozyskane środki zostały przeznaczone na rozwój własnych produkcji. Flagowym tytułem Studia jest Gas Station Simulator. Gra zadebiutowała na rynku 15 września 2021 r. stając się bestsellerem platformy Steam. Koszty produkcji zwróciły się w 1,5 godz. po premierze.
Niedawno Spółka ogłosiła nowy tytuł z uniwersum gry Gas Station Simulator pt. Road Diner Simulator. Jednocześnie Studio koncentruje się nad produkcją jednej gry średniobudżetowej oraz kilku autorskich symulatorów. Mowa m.in. o Food Truck Simulator Simulator oraz Winter Survival Simulator. Przy tym ostatnim, rolę doradcy merytorycznego pełni znany podróżnik i zdobywca obu biegunów Ziemi – Marek Kamiński. Premiera gry planowana jest na I połowę 2021 roku.
DRAGO entertainment zamierza przenieść akcje spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW.
Źródło: Spółka