Fallen Leaf zakłada wejście na NewConnect lub już bezpośrednio na rynku głównym GPW na przełomie 2022/2023, poinformował prezes Piotr Kurkowski. Deweloper gier realizuje projekt „Fort Solis”, który ma ambicję konkurować z projektami kategorii AAA.
„Do końca bieżącego roku planujemy zakończyć prace nad vertical slice 'Fort Solis’, natomiast na początku 2022 rozpoczniemy rozmowy z globalnymi wydawcami. Mamy już zaplanowane z rozmowy m.in. z Microsoftem, Epic Games i Sony. W kwestii finansowania przeprowadziliśmy dotychczas trzy emisje prywatne i rozważamy kolejne pozyskiwanie finansowania od inwestorów. Planujemy debiut na NewConnect lub już bezpośrednio na rynku głównym GPW na przełomie 2022/2023. Chcemy docelowo wydawać bardzo jakościowe gry co dwa, dwa i pół roku” – powiedział prezes Fallen Leaf Piotr Kurkowski podczas konferencji prasowej.
„Fort Solis” to gra z gatunku horror w realiach bazy kosmicznej na Marsie. Budżet produkcji szacowany jest na ok. 10 mln zł. Jakościowo gra ma konkurować z produkcjami kategorii AAA. Tytuł ma zadebiutować na PC oraz konsolach w I kwartale 2023 roku, podali przedstawiciele firmy.
Zespół tworzący grę liczy 20 osób, które pracują w dwóch oddziałach – w Warszawie oraz w Liverpoolu. Za najważniejsze role związane z produkcją gry odpowiedzialni są James Tinsdale, Mark Cushley oraz Matt Lake, którzy mają doświadczenie w przygotowywaniu wysokobudżetowych produkcji na wyłączność m.in. dla Microsoftu i Sony. Ze strony polskiej projekt wspiera zespół Black Drakkar Games (spółka córka firmy Mataboo).
„Grafika w 'Fort Solis’ będzie na najwyższym poziomie, zarówno jeśli chodzi o modele postaci, animacje, jak i środowiska. Dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, które oferuje silnik Unreal 5, w tym ray tracingu czy systemu motion-matching. Pragniemy stworzyć widowisko dla graczy, które bardziej będzie przypominać serial Netfliksa niż grę wideo” – wskazał współzałożyciel Fallen Leaf i główny producent tytułu James Tinsdale.
Fallen Leaf jest twórcą gier na PC oraz konsole nowej generacji. Ambicją spółki jest tworzenie gier o jakości konkurującej z produkcjami AAA oraz nietuzinkowej fabule. Zespół pracuje w Warszawie oraz Liverpoolu, a na jego czele stoją programiści posiadający doświadczenie w tworzeniu gier dla największych marek – Microsoftu, Sony, czy Electronic Arts. Spółka tworzy obecnie swoją pierwszą grę – Fort Solis, która ma być horrorem dorównującym grafiką do największych i najpopularniejszych produkcji z tego gatunku.
Źródło: ISBnews