Skonsolidowany zysk netto CDRL wyniósł 13,03 mln zł w III kwartale br. wobec 4,42 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane.
” […] w III kwartale 2019 roku emitent wykazał zysk w kwocie 6 008 tys. zł. Tym samym wynik netto w III kwartale 2021 roku jest wyższy od wyniku III kwartału roku 2019 o 117%” – czytamy w komunikacie.
Na uzyskanie znacznie lepszego wyniku finansowego w III kwartale roku 2021 r. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego największy wpływ miały czynniki związane ze wzrostem przychodów i marży, a także stabilizacją kursu rubla, podała spółka.
„Z kolei na lepszy wynik finansowy w III kwartale 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu roku 2019 wpływ miało przede wszystkim znaczne ograniczenie poziomu kosztów – o 21%, pomimo zmniejszonego o 16% poziomu przychodów” – czytamy także.
Redukcja kosztów była wynikiem w głównej mierze optymalizacji kosztów prowadzenia sklepów własnych poprzez zamykanie najmniej rentownych punktów sprzedaży, w szczególności w centrach handlowych, a także dalszego zwiększanie udziału procentowego sprzedaży internetowej w strukturze sprzedaży Grupy w Polsce (za III kwartały 2021 r. udział ten wyniósł 30%), które wpływa na zmniejszenie ogólnego kosztu sprzedaży.
„Również narastająco, za trzy kwartały, skonsolidowany zysk netto w roku 2021 jest wyższy od skonsolidowanego zysku netto za ten okres w roku 2019 – o 218 % – i wyniósł 20 231 tys. zł w porównaniu do 6 368 tys. zł. w roku 2019 i straty w wysokości 30 227 tys. zł w roku 2020” – czytamy także.
Narastająco, po trzech kwartałach roku 2021 jednostkowy zysk netto CDRL wyniósł 19,25 mln zł, w porównaniu ze stratą w wysokości 7,16 mln zł po trzech kwartałach roku 2020 i zyskiem w wysokości 11,30 mln zł w 2019 r.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews