Render Cube, łódzkie studio odpowiedzialne za globalny hit Medieval Dynasty, złożył wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Od ostatniej oferty publicznej akcji, prezentowanej na platformie CrowdConnect, minęły zaledwie 3 miesiące. W procesie rejestracji emisji akcji oraz przygotowaniu Dokumentu Informacyjnego, spółkę wspierała INC S.A.
– Jesteśmy coraz bliżej debiutu na rynku NewConnect. Właśnie złożyliśmy Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i jesteśmy zadowoleni z przebiegu procesu upublicznienia, w którym wspiera nas Grupa INC. Obecność na giełdzie zwiększy rozpoznawalność i wiarygodność naszego studia, a inwestorzy poprzez naszą spółkę będą mogli partycypować w globalnym sukcesie jakim okazała się gra Medieval Dynasty. Obecnie koncentrujemy się na jej dalszym rozwoju zgodnie z ogłoszoną road mapą w tym przygotowaniu wersji konsolowej. Sprzedaż tytułu w okresie early access oraz po premierze pełnej wersji, potwierdza jej status long-sellera – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Po zakończonej sukcesem ofercie publicznej akcji, skierowanej do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje o łącznej wartości nie niższej niż 100 tys. EUR, w dniu 19 lipca br. Spółka rozpoczęła drugą ofertę publiczną, skierowaną głównie do inwestorów detalicznych i prezentowaną na platformie CrowdConnect.pl. Cena akcji w obu ofertach została ustalona na takim samym poziomie i wyniosła 150,00 zł. Łącznie z emisji nowych akcji Spółka pozyskała 9,7 mln zł, a całkowita wartość obu ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł. Środki z emisji nowych akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.
– Sukces ofert publicznych akcji Render Cube i udana premiera pełnej wersji tytułu Medieval Dynasty potwierdzają, że branża gamedev jest cały czas interesująca dla szerokiego grona inwestorów. Firma posiada w swoim portfolio globalny hit, który będzie monetyzować na kolejnych platformach, a pozyskane z emisji środki przeznaczy na dynamiczny rozwój studia – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Domu Maklerskiego INC S.A.
Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w trybie early access, 23 września br. osiągnęła status pełnej wersji, dostępnej szeroko nie tylko na platformie Steam, ale również na Epic, GOG i w Microsoft Store. Zebrana dotąd ilość komentarzy wynosi blisko 21 tys. i utrzymuje się na wysokim, 90% poziomie ocen pozytywnych. Wishlista produkcji przekracza już 1 mln zapisów, a gra rozeszła się dotąd w ponad 750 tys. egzemplarzy, przy maksymalnych promocjach sięgających dwudziestu procent.
17 czerwca br. Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R. 2.
Łódzkie studio pracuje już nad edycją konsolową gry, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co ułatwi cały proces. Premiera planowana jest w 2022 roku. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A.
W zeszłym roku Render Cube osiągnął 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W I kw. 2021 r. Spółka zanotowała 1,7 mln zł przychodu i 1,2 mln zł zysku netto, w II kw. było to odpowiednio 1,7 mln zł oraz 1,1 mln zł.
Źródło: Spółka