Allegro oczekuje nowego rekordu w zakresie wartości sprzedanych produktów (GMV) na platformie w IV kwartale br., choć przy niższej dynamice niż 19,9% r/r odnotowane w III kwartale i spodziewa się „bardzo dobrego” sezonu świątecznego, poinformował ISBnews dyrektor finansowy Jon Eastick.
„Z uwagi na lockdown rok temu, trzeba spodziewać się, że procentowo dynamika wzrostu byłaby trochę niżej niż w III kw., natomiast jeśli chodzi o absolutny poziom GMV, to na pewno będzie nowy rekord i spodziewamy się, że będziemy mieli bardzo dobry sezon świąteczny. Wygląda bardzo obiecująco” – powiedział Eastick w rozmowie z ISBnews.
Wartość sprzedaży brutto (GMV), czyli ogółem towarów sprzedanych na Allegro, wzrosła w III kwartale o 19,9% r/r do 9,9 mld zł po wzroście o 10,6% r/r w II kwartale br.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews