Oponeo odnotowało 3,93 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 3,93 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,65 mln zł wobec 5,23 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 242,3 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 183,94 mln zł rok wcześniej.
Przychody z zamówień krajowych wyniosły 203,33 mln zł i wzrosły o 47,6% r/r, natomiast przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 16,1% przychodów ogółem i wyniosły 38,98 mln zł, co stanowi spadek o 15,7% r/r.
„Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w III kwartale 2021 roku wyniosły 179 596 tys. zł. Stanowiły one 74,1% całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów. Nową kategorią przychodów, w porównaniu do poprzednich okresów sprawozdawczych, są narzędzia” – czytamy w raporcie.
W III kwartale 2021 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 625 tys. opon, czyli o 4,8% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale br. grupa sprzedała o 21% więcej felg stalowych i aluminiowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, podano w materiale.
„Trzeba podkreślić, że wynik ten jest korzystniejszy niż zagregowana sprzedaż w branży oponiarskiej w Unii Europejskiej. W trzecim kwartale 2021 roku, zgodnie z raportem ETRMA, sprzedaży opon w całej branży utrzymała się na podobnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży ogumienia przez Grupę Oponeo prezentuje się pozytywnie na tle całej branży” – czytamy dalej w raporcie.
„Zwiększenie sprzedaży zarówno opon, jak i felg jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2021 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 100 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie” – wskazano także.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 18,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,6 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 864,31 mln zł w porównaniu z 643,9 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 11,35 mln zł wobec 2,53 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Oponeo, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Źródło: ISBnews