Miraculum odnotowało 0,06 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 0,83 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,13 mln zł wobec 0,67 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 0,36 mln zł wobec 0,43 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,55 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 6,23 mln zł rok wcześniej.
„Przychody spółki Miraculum w III kwartale 2021 roku wzrosły w stosunku do roku poprzedniego o ponad 69 %. Dynamiczny wzrost sprzedaży jest wynikiem zwiększenia współpracy z klientami krajowymi w kanale nowoczesnym, eksportowymi oraz e-commerce. W okresie sprawozdawczym skoncentrowaliśmy działania na wprowadzeniu do oferty nowych produktów w markach JOKO, Miraculum, Wars oraz Pani Walewska. Uzyskaliśmy wzrost sprzedaży w marce Miraculum (128%), JOKO (83%) i Być może… (162%).. Na ten wynik wpłynęło rozszerzenie współpracy z liderami rynku drogeryjnego w Polsce, wzrost znaczenia sprzedaży online, a także mocny wzrost sprzedaży eksportowej. Największą dynamiką wzrostu spółka odnotowała w marce Być może…, głównie za sprawą ożywienia współpracy z rynkami wschodnimi: Rosją, Białorusią i Estonią” – czytamy w raporcie.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 2,47 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 2,67 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 23,53 mln zł w porównaniu z 17,22 mln zł rok wcześniej.
Strata EBITDA w I-III kw. br. wyniosła 0,7 mln zł wobec 1,18 mln zł straty rok wcześniej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews