GLS rozpoczął współpracę z Kolporterem, dzięki czemu paczki dostarczane przez operatora można odebrać w jednym z 600 saloników prasowych, podał GLS. GLS zapowiada dalszy rozwój sieci tego rodzaju punktów – jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.
„Czas i wygoda klientów są dla nas najważniejsze. Rozpoczęcie współpracy z Kolporterem pozostaje w zgodzie z naszą strategią wyboru punktów odbioru w najlepiej skomunikowanych i najbardziej dogodnych lokalizacjach. Niebagatelne znaczenie ma też fakt, że Kolporter to rozpoznawalna marka” – powiedział dyrektor rozwoju operacji GLS Poland Szymon Lauer, cytowany w komunikacie.
Integrację technologiczną zapewniła firma Smart Points.
W ramach współpracy GLS z Kolporterem, w salonikach można odebrać przesyłkę lub dokonać zwrotu zakupów internetowych, korzystając z wygenerowanej etykiety.
„Odbiory przesyłek w punktach stacjonarnych z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Dlatego w salonikach Kolportera również staramy się konsekwentnie rozwijać tę usługę. Nawiązanie współpracy z GLS, jedną z największych firm kurierskich, jest z pewnością ważnym etapem w tym procesie. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu jeszcze większa grupa naszych klientów będzie korzystała z opcji odbioru przesyłki w wybranym saloniku” – dodał dyrektor marketingu Kolportera Robert Szczepaniak.
W punktach Kolportera paczka może czekać na odbiorcę nawet przez tydzień, co dla wielu osób ma znaczenie. Przy odbiorze wystarczy podać kod PIN, otrzymywany przez odbiorcę SMS-em, podano także.
GLS systematycznie poszerza sieć punktów Szybka Paczka/ParcelShop. W ostatnim czasie rozwija ją w bardzo szybkim tempie, podkreśla firma. Obecnie, łącznie z salonikami Kolportera, w całej Polsce działa już 4 000 takich punktów (a w całej Europie ponad 25 tys., w ramach międzynarodowej sieci operatora). Operator zapowiada rozwój sieci tego rodzaju punktów; jej kolejne poszerzenie może nastąpić jeszcze w tym roku.
„To jeden ze strategicznych elementów rozwoju usług dla segmentu B2C. Łatwy dostęp do stacjonarnych punktów odbioru odgrywa tu kluczową rolę. Pandemia mogła ten trend nieco przygasić, ale odbiorcy indywidualni są coraz bardziej mobilni. Jesteśmy przekonani, że możliwość indywidualnego wyboru formy doręczenia dobrze odpowiada oczekiwaniom i potrzebom klientów. W GLS udostępniamy odbiorcom bezpośredni kontakt z kurierem, by ustalić szczegóły dostawy. Zdarza się, że odbiorca w ostatniej chwili zmienia plany, dlatego zapewniamy możliwość przekierowania paczki, nawet jeśli już jest w drodze. Elastyczność działania stawiamy dziś na pierwszym miejscu, oczywiście wraz z terminowością i niezawodnością naszych usług” – zakończył Lauer.
Grupa GLS jest dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce (udział w rynku to około 62%). Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka jest właścicielem sieci około 650 saloników Kolportera.
Źródło: ISBnews