Liczba stacji podłączonych do sieci Avia na koniec 2021 roku wyniesie 90, a podpisanych umów powinno być około 100, poinformował wiceprezes zarządu ds. finansowych Unimotu Filip Kuropatwa.
„Do końca roku chcemy mieć 90 stacji podłączonych do sieci Avia, a podpisanych umów prawdopodobnie będzie około 100” – powiedział Kuropatwa podczas telekonferencji.
Na koniec trzeciego kwartału br. w sieci Avia zarządzanej przez Unimot [w tym roku do sieci Avia zaczęły być także włączane stacje należące do Grupy Pieprzyk – ISBnews] znajdowało się 76 stacji.
„W czwartym kwartale planujemy podłączać do sieci kolejne stacje, w tym dwie duże stacje własne, w Bielsku-Białej i Zakopanem. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji planu 200 stacji Avia na koniec 2023 roku” – dodał Kuropatwa.
Zapowiedział również w najbliższym czasie wprowadzenie karty flotowej, jak również umacnianie konceptu gastronomicznego Eat&Go, który wpływa na wzrost marży pozapaliwowej.
W III kw. 2021 r. zysk EBITDA segmentu stacji paliw Unimotu wyniósł 1,4 mln zł, w porównaniu do 0,8 mln zł straty rok wcześniej.
„Cieszy nas również systematyczny wzrost średniego wolumenu sprzedaży na stację” – podsumował wiceprezes.
W III kw. było to już średnio 212 tys. litrów na miesiąc, o 16% więcej niż w całym 2020 r. (183 tys. litrów na miesiąc).
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.
Źródło: ISBnews