Agora odnotowała 1,18 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 7,06 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
„W trzecim kwartale 2021 r. grupa zanotowała stratę netto w wysokości 1,5 mln zł, a w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. 70,8 mln zł. Strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła w trzecim kwartale 2021 r. 1,2 mln zł, a w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 66,7 mln zł. Warto zwrócić uwagę, że pozytywny wpływ na wynik operacyjny grupy w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. miało wsparcie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w łącznej wysokości 14,2 mln zł. Natomiast negatywny wpływ na wynik netto grupy w okresie styczeń – wrzesień 2020 r. miały różnice kursowe od zobowiązań leasingowych wynikające ze standardu MSSF 16. W analogicznym okresie 2021 r. łączny wpływ zdarzeń jednorazowych na wynik grupy był pozytywny i wyniósł 7,8 mln zł” – czytamy w komentarzu zarządu do wyników.
W ujęciu bez MSSF 16 w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. grupa odnotowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 23,9 mln zł, a w samym trzecim kwartale 2021 r. w wysokości 36,9 mln zł. W tym ujęciu grupa zanotowała stratę na poziomie EBIT w kwocie 50,3 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 r. oraz zysk na poziomie EBIT w okresie lipiec – wrzesień 2021 r. w wysokości 13,1 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. grupa odnotowała stratę netto na poziomie 47,6 mln zł. Natomiast w trzecim kwartale 2021 r. zysk netto grupy w ujęciu bez MSSF 16 wyniósł 13,9 mln zł, podano także.
Zysk operacyjny wyniósł 11,14 mln zł w III kw. wobec 4,36 mln zł straty rok wcześniej.
„W trzecim kwartale 2021 r. Grupa Agora osiągnęła zysk na poziomie EBITDA w wysokości 49,8 mln zł i był on wyższy o 50% od tego odnotowanego w trzecim kwartale 2020 r. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. EBITDA grupy wyniosła 56,4 mln zł i była niższa niż w analogicznym okresie 2020 r. Zysk na poziomie EBIT w trzecim kwartale 2021 r. wyniósł 11,2 mln zł, a strata na poziomie EBIT odnotowana od stycznia do września 2021 r. stanowiła 65,9 mln zł” – czytamy także.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 266,46 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 192,98 mln zł rok wcześniej.
„W trzecim kwartale 2021 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 266,4 mln zł i były wyższe o 38% w stosunku do wpływów odnotowanych w trzecim kwartale 2020 r. Główną przyczyną tego wzrostu było zwiększenie przychodów z działalności kinowej w związku ze stopniowym znoszeniem administracyjnych obostrzeń dotyczących funkcjonowania kin oraz powrotem na wielkie ekrany premier największych produkcji filmowych. Wyższe były również wpływy z pozostałych działalności w ramach grupy” – czytamy dalej.
Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora wzrosły o 14,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. i wyniosły 125,5 mln zł. Wzrosły one we wszystkich segmentach operacyjnych grupy. Największy wzrost wpływów ze sprzedaży usług reklamowych miał miejsce w segmencie Internet, gdzie zwiększyły się one o 13% do kwoty 46,8 mln zł. Przyczyniły się do tego głównie wyższe wpływy wypracowane przez pion Gazeta.pl oraz spółkę Yieldbird. Kolejnym segmentem, w którym wzrosły wpływy reklamowe, był Film i Książki.
Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 184,% i wyniosły 46 mln zł. W omawianym okresie w kinach Heliosa zakupiono ponad 2,4 mln biletów, czyli o 159,1% więcej niż w trzecim kwartale 2020 r., podano także.
Przychody ze sprzedaży barowej w kinach zwiększyły się o 219,8% do kwoty 25,9 mln zł. Wpłynęła na to wyższa frekwencja na seansach kinowych wynikająca ze stopniowego znoszenia ograniczeń w liczbie sprzedawanych biletów oraz powrotu premier dużych produkcji filmowych do kin.
„W okresie lipiec – wrzesień 2021 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 34,4 mln zł i zwiększyła się o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Głównym powodem tego wzrostu były wyższe wpływy ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agora oraz segmentu Prasa, w tym głównie subskrypcji treści Wyborcza.pl. Przychody z działalności filmowej wyniosły 4 mln zł i były istotnie wyższe w porównaniu z 2020 r. Wiązało się to m.in. z większą liczbą nowych tytułów w dystrybucji kinowej” – czytamy dalej.
Przychody z pozostałej sprzedaży wyniosły 22,2 mln zł i były o 20% wyższe niż w trzecim kwartale 2020 r. Na wzrost tej wartości rzutowały głównie wyższe wpływy z tej kategorii w segmencie Film i Książka, osiągnięte dzięki przychodom z opłat internetowych i podnajmu powierzchni w kinach sieci Helios, podano także.
W trzecim kwartale 2021 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się o 29,3% do 255,2 mln zł. Były one wyższe we wszystkich segmentach operacyjnych grupy, głównie z powodu większej skali ich działalności w związku z mniejszą skalą restrykcji związanych z pandemią COVID-19 oraz powrotem wynagrodzeń w całej grupie do standardowej wysokości po ich ograniczeniu przez sześć miesięcy w 2020 r. Największą pozycję wśród wydatków stanowiły koszty usług obcych, które były wyższe o 36% niż w analogicznym okresie 2020 r. i wyniosły 93,7 mln zł.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 66,68 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 88,38 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 614,23 mln zł w porównaniu z 612,1 mln zł rok wcześniej.
W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. EBITDA grupy wyniosła 56,4 mln zł i była niższa niż w analogicznym okresie 2020 r., podano także.
Na koniec września 2021 r. zadłużenie grupy z tytułu kredytów i leasingu wyniosło 841,9 mln zł (w tym zobowiązania z tytułu leasingu wynikające z MSSF 16 w wysokości 677,8 mln zł). Dług netto grupy w tym ujęciu wyniósł 742 mln zł, natomiast bez uwzględniania wpływu standardu MSSF 16, dług netto grupy na dzień 30 września 2021 r. wyniósł 64,2 mln zł.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 24,48 mln zł wobec 53,14 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews