CDRL odnotowało 12,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 3,27 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 16,05 mln zł wobec 13,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 130,24 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 121,31 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 19,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 24,78 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 323,75 mln zł w porównaniu z 301,7 mln zł rok wcześniej.
„Pomimo nadal trwającej pandemii grupa w trzecim kwartale wygenerowała zysk (przypadający akcjonariuszom grupy) w wysokości 12 241 tys. zł, a narastająco w okresie od stycznia do września 2021 roku 19 795 tys. zł. Wartość obrotów ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2021 roku była wyższa o 7% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności operacyjnej o jedyne 3%, w wyniku czego zysk na sprzedaży był wyższy o 12 868 tys. zł. Tak istotna zmiana wynika głównie z kosztów odpisów aktualizujących wartość aktywów, które obciążyły zysk z działalności operacyjnej w roku ubiegłym, a na skutek osłabienia waluty białoruskiej w stosunku do dolara amerykańskiego koszty finansowe były istotnie wysokie. W bieżącym okresie sprawozdawczym sytuacje te się nie powtórzyły, w związku z czym grupa wygenerowała wynik finansowy netto (przypadający akcjonariuszom grupy) wyższy o 44 579 tys. zł w stosunku do trzech kwartałów 2020 roku […] Marża na sprzedaży towarów wzrosła z 46,77% (09.2020) do 49,5% (09.2021)” – czytamy w raporcie.
W III kwartale grupa rozszerzyła swoją działalność na nowe rynki – ruszyła sprzedaż w Mołdawii i Albanii. Dodatkowo, otwarte zostały dwa nowe sklepy franczyzowe na Słowacji, spółka pozyskała także masterfranczyzobiorcę w Portugalii. Spółka rozszerzyła także zabudowanie hali magazynowej – zyskała dzięki temu 5,5 tys. nowych miejsc odkładczych, niezbędnych do magazynowania zwiększonej oferty produktowej. Wdrożone zostały również mobilne technologie przyjęć towaru w salonach, przypomniano w komunikacie poświęconym wynikom.
„Działamy w trudnych, pandemicznych warunkach, dostosowując nasze działania do otoczenia rynkowego. Optymalizacja sieci sprzedaży i rozwój omnichannel przyniosły pierwsze efekty, czego dowodem są wypracowane w III kwartale wyniki. Z tym większą motywacją będziemy realizowali kolejne działania optymalizacyjne, zwłaszcza w zakresie utrzymania i rentowności naszych salonów oraz zwiększania udziału kanału sprzedaży internetowej” – skomentował prezes Marek Dworczak.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 19,25 mln zł wobec 7,15 mln zł straty rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews