Ten Square Games odnotował 24,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 58,77 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 31,19 mln zł wobec 66,48 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 34,49 mln zł wobec 67,26 mln zł, a EBITDA skorygowana 54,82 mln zł wobec 74,43 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 147,95 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 179,26 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 110,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 119,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 486,95 mln zł w porównaniu z 443,9 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 134,79 mln zł wobec 135,67 mln zł, a EBITDA skorygowana 166,8 mln zł wobec 150,8 mln zł.
„W ciągu dziewięciu miesięcy 2021 r. płatności wyniosły 481,9 mln zł i były wyższe 36,8 mln zł niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Za wzrost przychodów w 2021 r. odpowiada w głównej mierze dynamiczny rozwój gry 'Hunting Clash’, która miała globalną premierę w trzecim kwartale 2020 r. Płatności dla tego tytułu wyniosły 85,3 mln zł w bieżącym roku, a zatem odnotowano wzrost o 81 mln zł względem ubiegłorocznych przychodów. Tytuł ten jest intensywnie rozwijany przez zespół produktowy, który koncentruje się na oferowaniu nowych funkcjonalności oraz działaniach live-ops, mających na celu zwiększenie atrakcyjności gry dla istniejących i nowo pozyskiwanych użytkowników. Gra wspierana jest również istotnymi nakładami marketingowymi – dla trzech kwartałów 2021 roku koszty user acquisition wyniosły 47,7 mln zł” – czytamy w raporcie.
Wzrost przychodów z powyższego tytułu zbiegł się ze spadkiem przychodów dla gry 'Fishing Clash’, dla której w 2021 r. ograniczono również wydatki marketingowe – wydatki te wyniosły 68 mln zł, a zatem odnotowano spadek o 44% względem ubiegłego roku, co jednak przełożyło się na spadek marży operacyjnej o jedyne 13%. W pierwszej połowie 2020 roku spółka, wykorzystując sytuację na rynku (w wyniku globalnej pandemii wirusa COVID-19 w drugim kwartale 2020 roku przejściowo gwałtownie spadły przeciętne koszty płatnego pozyskiwania użytkowników), poniosła jednorazowo wyjątkowo wysokie nakłady marketingowe przy utrzymywaniu wysokiej rentowności kampanii marketingowych. Poziom tych wydatków nie został utrzymany w 2021 r – ceny pozyskania gracza wróciły do poziomów sprzed okresu pandemii, podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 112,19 mln zł wobec 119,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Źródło: ISBnews