LPP ocenia bardzo dobrze sprzedaż w listopadzie i na początku grudnia i notuje rosnący ruch w obu kanałach sprzedaży – w internecie i w sieci stacjonarnej, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Zadeklarował, że LPP jest „dobrze przygotowane” do szczytu sezonu w okresie listopad – styczeń.
„Czwarty kwartał rozpoczął się dla nas dobrze. Listopad był dobry pod względem sprzedażowym. W Polsce w ubiegłym miesiącu bardziej mieliśmy do czynienia ze sprzedażą Black Weekendową – trwała ona kilka dni, co utrudnia nam porównywanie r/r. W naszym kraju r/r to sprzedaż wzrosła nam w tej wyprzedaży o 10%, a o 24% w internecie. Z kolei za granicą r/r zanotowaliśmy ponad 80-proc. wzrost w sieci stacjonarnej, a online było to ponad 100%” – powiedział Lutkiewicz podczas wideokonferencji.
Dodał, że na początku grudnia LPP notuje duże wzrosty zakupów.
„To tradycyjnie jest dla nas najlepszy okres, czyli listopad i grudzień, a potem styczeń, kiedy rozpoczynają się wyprzedaże. Widzimy obecnie rosnący ruch w sieci sklepów stacjonarnych i online i jesteśmy do tego przygotowani” – podkreślił wiceprezes.
Lutkiewicz zwrócił uwagę, że zapasy w III kw. wyniosły ponad 2,96 mld zł.
„W przeliczeniu na 1m2 jest to 1702 zł i jest to jeden z najwyższych wartości notowany od wielu kwartałów i on wynika z większego zatowarowania pod planowany wzrost sieci sprzedaży, a także z przyspieszenia zamówień towarów. Mając doświadczenie z wcześniejszych problemów z łańcuchem dostaw, staramy się szybciej zamawiać produkty” – dodał wiceprezes.
Według niego, branża nadal boryka się z wysokimi kosztami transportu, ale pozytywnie należy ocenić fakt, że większość zakładów w Chinach pracuje już normalnie i rzadziej dochodzi do przerw w dostawach energii elektrycznej.
„Poza tym, dobre dla nas jest to, że teraz ok. 40% sprzedaży generowana jest w Polsce, a reszta za granicą. Ewentualne ryzyko pogorszenia się sytuacji pandemicznej będzie rozproszone na wiele krajów. Jednocześnie warto zauważyć, że zmagamy się z taką sytuacją już od prawie dwóch lat i w naszej ocenie dobrze sobie z tym radzimy” – podsumował wiceprezes.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews