Boryszew zakłada poprawę wyniku EBITDA Grupy Maflow o około 10% w 2022 roku w porównaniu do obecnego roku, poinformował ISBnews prezes Wojciech Kowalczyk.
„Grupa Maflow jest jednym z dwóch podmiotów Segmentu Motoryzacja Grupy Boryszew i odpowiada za gros EBITDA w tym segmencie. Spodziewamy się, że w 2022 roku jej wynik EBITDA wzrośnie o kolejne ok. 10%” – powiedział Kowalczyk w rozmowie z ISBnews.
Jak podkreślił, to bardzo zaawansowany technologicznie biznes, produkujący przewody hamulcowe, przewody do klimatyzacji z wykorzystaniem gumy, aluminium, także wypełnionego CO2.
„Obecnie około 30% produkcji Grupy Maflow przeznaczone jest do samochodów elektrycznych, liczba ta sukcesywnie rośnie” – dodał prezes.
W jego ocenie, kluczowe jest to, że duża cześć produkcji Grupy Maflow znajduje się w Polsce, co jest korzystniejsze m.in. ze względu na zagadnienia pracownicze.
Szef Boryszewa widzi także poprawę sytuacji w obszarze półprzewodników.
„Wyzwania związane z półprzewodnikami będą nam towarzyszyć na pewno na początku przyszłego roku, ale liczę, że w II połowie 2022 roku sytuacja będzie już stabilna i nastąpi powrót do wolumenów sprzed kryzysu półprzewodnikowego. Nowi producenci chipów mogą pojawić się na rynku już w 2023 roku i sama perspektywa zwiększenia podaży działa kojąco na rynek” – podsumował Kowalczyk.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 5,55 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews