Bank Pocztowy wprowadził do oferty dla klientów instytucjonalnych pierwszą w Polsce biometryczną kartę płatniczą opracowaną przez firmę Thales, podał bank. Przy jej użyciu autoryzacja transakcji niezależnie od kwoty następuje poprzez biometryczną weryfikację odcisku palca posiadacza karty.
Projekt, którego celem było wprowadzenie na polski rynek innowacyjnego środka płatniczego, trwał pięć miesięcy i obejmował współpracę Banku Pocztowego, Fiserv Polska, Mastercard oraz Thalesa. Firma Thales przygotowuje ofertę kompleksową – poza opracowaniem karty z czytnikiem do biometrycznego kodowania odcisku palca zapewnia nowoczesne opakowania, personalizację produktu oraz jego dystrybucję do finalnych użytkowników. Pierwsze wnioski o karty biometryczne złożyły firmy Fines, Helikon oraz EasySend, podano.
„Thales jako dostawca nowych technologii to partner godny zaufania, co jest szczególnie ważne w tak wrażliwej dziedzinie jak usługi płatnicze i ochrona danych. Cieszymy się, że ta współpraca pozwala nam osiągać kolejne etapy na drodze cyfryzacji w bankowości, umożliwiając klientom korzystanie z rozwiązań wygodnych i nowoczesnych, a jednocześnie bezpiecznych. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację projektu, by z karty biometrycznej mogli korzystać także indywidualni klienci Banku Pocztowego” – powiedział członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.
Nowy produkt, przewidziany obecnie w ofercie dla klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego, w styczniu 2022 roku zostanie skierowany również do małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Stanowi on alternatywę szczególnie wygodną dla posiadaczy kont biznesowych. Sposób zawierania transakcji za pomocą biometrycznej karty debetowej przypomina płatność mobilną, jednak bez konieczności rejestrowania karty np. w aplikacji mobilnej. Ponadto karta biometryczna EMV nigdy się nie rozładuje. Energię za każdym razem pobiera z terminala POS i nie potrzebuje baterii.
„Dzięki udanej i szeroko zakrojonej współpracy z naszymi partnerami ten ambitny projekt zakończył się sukcesem i dziś Bank Pocztowy może zaoferować polskim klientom pierwszą kartę biometryczną EMV. Na polskim rynku płatności bezgotówkowych jest to wydarzenie przełomowe. Dotychczas w Europie z tego nowoczesnego rozwiązania mogli korzystać wyłącznie klienci francuscy. Bank Pocztowy, dbając o swoich klientów, postawił na innowacyjność i wygodę. Jestem przekonana, że posiadacze nowej karty docenią bezpieczeństwo i szybkość dokonywania transakcji, co przyczyni się do dalszej cyfryzacji rynku” – zakończyła członkini zarządu Thales DIS Polska odpowiadająca za obszar sprzedaży Banking & Payment Services Agata Kontrym-Woś.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews