Bank Pocztowy wprowadził ofertę „kredytu przez telefon” dla nowych klientów, przy wykorzystaniu wideoweryfikacji, wdrożonej przez konsorcjum Digital Gateways, Autenti i Identt, podał bank. Oferta daje możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu od 300 zł do 4 500 zł.
„Pandemia pokazała wszystkim, jak bardzo istotna i pomocna jest digitalizacja oraz korzystanie z technologii informatycznych w codziennym życiu. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań, które czerpią z najnowszych technologii – wystarczy wspomnieć chociażby o możliwości identyfikacji za pomocą technologii Face ID, chat-botach ułatwiających telefoniczną obsługę naszych klientów czy karcie biometrycznej, która właśnie trafiła do klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego – jako pierwszych w Polsce. Teraz uruchamiamy wideoweryfikację, która ułatwi Polakom zdobycie nowego finansowania bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Mam nadzieję, że w ten sposób wspieramy także osoby do tej pory wykluczone z możliwości łatwego dostępu do dodatkowej gotówki, która może w tych trudnych czasach wspomóc domowy budżet” – powiedział członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Biznes oraz IT Marcin Ledworowski, cytowany w komunikacie.
Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji, za pośrednictwem specjalnej aplikacji Pocztowy na Selfie wykorzystującej biometryczną analizę twarzy. Cały proces kredytowy przebiega całkowicie zdalnie – bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Z oferty mogą skorzystać także obecni klienci banku – w ich przypadku proces przebiega także zdalnie, jednak już bez konieczności wideoweryfikacji. Klienci korzystający już z usług banku mogą uzyskać finansowanie w wysokości do 50 000 zł, poinformowano.
Przy wdrażaniu technologii wideoweryfikacji w procesie kredytowym Bank Pocztowy współpracował z konsorcjum składającym się z firm Digital Gateways, Autenti i Identt.
„Biometryczna analiza twarzy zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo całego procesu. Klient ma pewność, że nikt nie weźmie kredytu na jego nazwisko korzystając np. z podrobionego czy skradzionego dowodu osobistego” – dodała dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego Sylwia Kosidło.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews