Grupa WP odnotowała 77,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 70,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 113,54 mln zł wobec 109,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 152,59 mln zł wobec 146,27 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 153,64 mln zł wobec 149,83 mln zł zysku rok wcześniej.
„EBITDA w III kwartale 2024 r. została skorygowana o 1 mln zł, przede wszystkim o wpływ kosztów związanych z procesami transakcyjnymi” – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 437,48 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 405,3 mln zł rok wcześniej.
„W segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 7% r/r, do 167,4 mln zł, dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji. Skoryg. EBITDA wzrosła o 2% r/r, do 60,9 mln zł” – czytamy dalej.
W segmencie Turystyka przychody wzrosły o 12% r/r do 208,4 mln zł w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje.pl. Skorygowany zysk EBITDA segmentu wzrósł o 2% r/r do 85,3 mln zł, podano także.
„W segmencie Finanse Konsumenckie przychody wzrosły o 2% r/r, do 48,3 mln zł. W Superauto, w głównej działalności pośrednictwa w finansowaniu przychody zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu, jednocześnie, przychody całego segmentu były pod negatywnym wpływem spadku udziału sprzedaży samochodów własnych w całkowitym wolumenie (ze sprzedaży których przychody są wykazywane w pełnej wartości). Większa skala sprzedaży samochodów własnych była powiązana z przejściową ograniczoną dostępnością nowych samochodów na rynku oraz z dynamicznie rosnącymi średnimi cenami, co było spowodowane problemami z łańcuchem dostaw po pandemii. Skoryg. EBITDA segmentu wzrosła o 21% r/r, do 6,9 mln zł” – napisano też w raporcie.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 110,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 116,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 168,11 mln zł w porównaniu z 1 075,31 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 319,08 mln zł wobec 318,64 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 336,34 mln zł wobec 326,02 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 82,55 mln zł wobec 47,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews