W Polsce zarejestrowanych zostało 1 739 nowych aut osobowych napędzanych wyłącznie energią elektryczną, dostarczaną przez akumulatory trakcyjne (BEV) w grudniu 2024 roku, o 1,9% więcej r/r i o 47% więcej w porównaniu do listopada, wynika z danych IBRM Samar.
W całym 2024 r. liczba rejestracji BEV wyniosła 16 563 szt. i była o 3% niższa w porównaniu do 2023 r.
„Wpływ na ostateczny wynik miało z pewnością wstrzymanie dopłat do zakupu aut w tzw. ścieżce leasingowej programu 'Mój elektryk’. Nabór wniosków został zawieszony formalnie z końcem sierpnia ubiegłego roku, a ze względu na wyczerpanie środków został całkowicie zamknięty z końcem roku” – czytamy w komunikacie.
Na razie nic nie wskazuje, by nowy rządowy program dopłat „Mój elektryk 2.0” (który zastępuje poprzedni program „Mój elektryk”), finansowany z Krajowego Planu Odbudowy, istotnie wpłynął na ożywienie rynku samochodów elektrycznych w Polsce. Program spotkał się z ostrą krytyką branży motoryzacyjnej. Głównym punktem kontrowersji jest wykluczenie z grona beneficjentów programu firm, mimo że odpowiadają one za około 70% zakupów nowych samochodów w Polsce, wskazał również Samar.
Źródło: ISBnews