Wzrosty sprzedaży powyżej 20% rocznie dzięki cross-border odnotowuje 17% firm uwzględnionych w badaniu „Cross-border e-commerce. Marka bez granic”, który powstał na podstawie wymiany doświadczeń oraz analizie tendencji rynkowych 6 firm: IdoSell, Nethansa, Packeta, GetNoticed, Senuto i Zaufane.pl.
„Cross-border jest z perspektywy prowadzącego sklep internetowy szansą na rozwój biznesu i dotarcie do nowych grup klientów. Konsumenci nie stronią od zakupów internetowych z platform sprzedażowych z innych krajów – aż 30% polskich internautów korzysta z zagranicznych platform. Widzimy również, że konsumenci z Estonii, Litwy, Węgier oraz Rumunii bardzo chętnie kupują z polskich e-sklepów” – czytamy w raporcie „Cross-border z Polski”, który został opracowany przez IdoSell we współpracy z firmami z projektu GOInternational.
„Poziom konkurencyjności na rynkach Europy Zachodniej może być dużym wyzwaniem z perspektywy firm stawiających pierwsze kroki w sprzedaży transgranicznej. Warto jednak rozważyć rozpoczęcie działań cross-border w krajach Europy Wschodniej, które są w stanie zapewnić sukces sprzedażowy przy relatywnie niskim nakładzie pracy i zasobów. Do dynamicznie rosnących rynków można zaliczyć Czechy, Słowację, Rumunię, a także Bułgarię Kluczem do zwiększenia sprzedaży zagranicznej może przyczynić się wykorzystanie marketplace i porównywarek cen, które są popularne wśród lokalnych e-konsumentów – ma to pozwolić przedsiębiorcy na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Badanie IdoSell wskazuje, że w przypadku ekspansji ukierunkowanej na rynki rumuński i bułgarski pierwszym wyborem prowadzących sprzedaż internetową jest eMAG. Przedsiębiorcy korzystający z tego marketplace mogli odnotować nawet od 20% do 39% wzrostu liczby zamówień w Rumunii i Bułgarii” – powiedział szef marketingu IdoSell Michał Dmitrowicz, cytowany w komunikacie poświęconym raportowi.
W raporcie podkreślono, że wzrost znaczenia transakcji cross-border sprawił, iż platformy sklepowe stały się kompleksowymi narzędziami wspierającymi przedsiębiorców w rozwoju biznesu. Oferują one znacznie więcej niż tylko wirtualną przestrzeń do prezentacji produktów. Integrują różnorodne funkcje, zaczynając od zaawansowanego zarządzania asortymentem, poprzez płynne procesy płatności, aż po skuteczne narzędzia marketingowe oraz sprzedaż na lokalnych marketplace.
Najistotniejszym elementem z perspektywy biznesu online jest wybranie rozwiązania typu Multishop, tak aby przedsiębiorca mógł sprawnie zarządzać wieloma sklepami na różnych rynkach z jednego miejsca. Rozwiązania technologiczne dedykowane dla cross-border pozwalają również na automatyczne tłumaczenie treści na lokalne języki, dopasowanie sposobu płatności do preferencji klientów oraz przewalutowanie, podsumowano.
Źródło: ISBnews