Ok. 2/3 (67%) internautów deklaruje, że kwota, którą swobodnie mogą wydać za zakupy to maksymalnie 400 zł, co trzeci badany (33%) wskazał, że maksymalna kwota, którą może swobodnie zapłacić online wynosi do 200 zł, wynika z badania przeprowadzonego przez PayU „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 roku”. Ok. 7% badanych bez wahania dokonałoby zakupów online o wartości 2 tys. zł lub więcej.
„W sierpniu br., gdy przeprowadziliśmy badanie, połowa e-konsumentów deklarowała, że mimo rosnących cen, poziom ich wydatków na zakupy w internecie pozostanie bez zmian w kolejnych miesiącach. Obecnie nie dostrzegamy jeszcze negatywnego wpływu inflacji na wartość procesowanych transakcji i przygotowujemy się do najgorętszego okresu dla e- commerce w ciągu roku, czyli promocji wokół 'Black Friday’ i 'Cyber Monday’ oraz zakupów przedświątecznych. Liczymy się jednak z tym, że wkrótce dynamika wzrostów może się osłabić” – powiedziała prezes PayU Joanna Pieńkowska-Olczak, cytowana w komunikacie.
W sklepach internetowych łatwiej jest wydać więcej pieniędzy niż w sklepach stacjonarnych – uważa tak 43% e-konsumentów (48% kobiet i 36% mężczyzn), podano także. 32% e-konsumentów prowadzi ewidencję wydatków online.
Z danych PayU wynika, że od stycznia do sierpnia br. 33% e-konsumentów skorzystało z przynajmniej jednej formy odroczenia płatności, w tym 23% z 'kup teraz, zapłać później’,15% z płatności na raty, podano także.
Badanie zostało na zlecenie PayU S.A. zrealizował instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Ankiety przeprowadzono techniką CAWI w dniach 1-12 sierpnia 2022 r. na grupie 1 022 e-konsumentów w wieku 18-65 lat, którzy dokonali zakupu online w okresie styczeń-lipiec 2022 r.
Źródło: ISBnews