Jedynie 27% polskich witryn internetowych osiąga dobre wyniki w zakresie Podstawowych Wskaźników Internetowych, wynika z badania Google. Chociaż stawia to polskie strony w lepszej pozycji niż konkurentów z USA czy Francji, nadal jednak wynik ten można poprawić, gdyż ponad 2/3 witryn mobilnych wymaga optymalizacji pod kątem łatwości obsługi.
„Z danych zebranych dla polskiego rynku wynika, że aż dwa Podstawowe Wskaźniki Internetowe wymagają poprawy. Są to LCP (czas do pojawienia się największego widocznego elementu) oraz CLS (stabilność wizualna elementów strony w trakcie ładowania). Jeżeli musimy długo czekać, aż załaduje się zdjęcie produktu, albo w trakcie zakupu, ucieknie nam spod palca przycisk 'Złóż zamówienie’ i zamiast niego usuniemy sobie produkt z koszyka, wzrasta niestety ryzyko, że klient porzuci całkowicie proces zakupu i skorzysta z oferty konkurencyjnej firmy” – skomentował polskie zestawienie senior analytical consultant, ekspert Google w zakresie rozwiązań mobilnych dla biznesu Piotr Kowalski, cytowany w komunikacie.
„Warto także wspomnieć, że od maja 2021 roku powyższe metryki będą również uwzględniane w kalkulacji rankingu przez algorytm wyszukiwarki Google” – dodał Kowalski.
Okazuje się jednak, że fakt, iż strona ładuje się szybko to współcześnie wciąż za mało. Równie ważne jest doświadczenie użytkownika z korzystania ze strony. 70% klientów stron mobilnych rezygnuje z zakupu, jeśli wydaje się to dla nich zbyt trudne lub denerwujące. Ponadto, jeżeli chodzi o postrzeganie marki, doświadczenie użytkownika ma takie samo znaczenie jak przedstawiona na stronie oferta. 83% osób, które robi zakupu przy pomocy smartfona, przywiązuje taką samą wagę do doświadczenia na stronie internetowej, jak do produktów lub usług firmy, dodano w informacji.
Na podstawie danych SimilarWeb (grudzień 2020 r., Mobile Web Traffic) zidentyfikowano 50 najczęściej odwiedzanych witryn mobilnych w wybranych branżach (e-commerce i finanse) w Polsce.
Źródło: ISBnews