Jedna trzecia Polaków (33%) planujących zakup samochodu jest zainteresowanych hybrydą w perspektywie 5 lat, wynika z badania PBS wykonanego na zlecenie platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.
„Klienci platformy sukcesywnie kupują coraz więcej aut z napędem hybrydowym. Obecnie stanowią one ponad 10% całości sprzedaży, wobec niecałych 7% w 2023 roku” – czytamy w komunikacie.
Zawieszenie programu dopłat do aut bateryjnych może wpłynąć na różnice w cenach e-pojazdów i hybryd, a co za tym idzie pobudzić zainteresowanie tymi drugimi, podkreślono.
„Nasze badania pokazują, że samochody hybrydowe zdobywają coraz większe uznanie wśród kierowców. Wierzymy, że ich popularność będzie rosła, ponieważ są one nie tylko oszczędne i trwałe, ale także pełne innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Hybrydy łączą zalety silników spalinowych i elektrycznych, oferując niższe zużycie paliwa, mniejsze emisje dwutlenku węgla oraz cichszą i bardziej komfortową jazdę. Szczególnie w warunkach miejskich zalety takich silników są nie do przecenienia” – powiedział dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl Tomasz Otto, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż hybryd na platformie należącej do PKO Leasing wzrosła w 2024 r. o ponad 3 pkt proc. w stosunku do 2023 r i sięgnęła blisko 400 sztuk. W przypadku aut elektrycznych zwiększyła się o 0,5 pkt proc. W tym roku hybrydy stanowią już ponad 10% pojazdów przekazywanych kierowcom. 58% jest finansowana w formie najmu długoterminowego. W przypadku elektryków dominuje leasing – 56%.
„Na platformie Automarket.pl sukcesywnie zwiększamy ofertę hybryd. Obecnie mamy dostępnych ponad 200 nowych samochodów z tym rodzajem napędu, które można nabyć w atrakcyjnym finansowaniu – leasingu lub wynajmie długoterminowym. Ponadto, regularnie poszerzamy naszą ofertę używanych pojazdów hybrydowych, których liczba wynosi już blisko 300” – dodał Otto.
Kierowcy doceniają przede wszystkim małe spalanie aut typu z napędem hybrydowym. 72% respondentów przebadanych przez Automarket.pl wskazuje to jako czynnik ważny przy wyborze pojazdu. Wyżej jest tylko cena, która jest istotna dla 82% badanych.
Badanie zrealizowano techniką CAWI. Próba badawcza n=1 132 wywiadów w populacji internautów, kwoty na podstawowe zmienne demograficzne: płeć, wiek oraz wielkość miejscowości.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
Źródło: ISBnews