Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

50% dealerów samochodowych spodziewa się pogorszenia sytuacji w 2021

Dodane przez Bartłomiej Supernak
2 lutego 2021
w dziale Biznes
0
auto
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

50% firm dealerskich spodziewa się pogorszenia sytuacji finansowej swoich firm. 35% uważa, że nie ulegnie ona większym zmianom, a jej poprawy w tym roku oczekuje jedynie 15% badanych, wynika z badania przeprowadzonego przez EY Polska i DCG Dealer Consulting w ramach XIII edycji badania satysfakcji dealerów samochodowych.

W minionym roku, w porównaniu do 2019 r. wzrost przychodów ze sprzedaży nowych samochodów zanotowało jedynie 14% dealerów samochodowych badanych przez EY Polska i DCG Dealer Consulting. 43% zanotowało z kolei spadki przychodów o więcej niż 30% w ujęciu rocznym. Sytuacja wygląda nieco bardziej optymistycznie w segmencie samochodów używanych. Tu wzrost przychodów ze sprzedaży zanotowało w minionym roku 40% ankietowanych, a ponad 30-procentowe spadki przychodów ze sprzedaży dotknęły 17% dealerów. Biorąc pod uwagę usługi serwisowe, ponad 20-procentowe spadki przychodów serwisu mechanicznego zanotowało 31% badanych, a serwisu blacharsko-lakierniczego – 33%, poinformowano.

„Miniony rok był dla branży motoryzacyjnej bardzo trudny z wielu względów. Niepewność związana z sytuacją finansową odciągnęła wiele firm i osób fizycznych od zakupów aut. Co więcej, ich producenci – wraz z wybuchem pierwszej fali pandemii, wczesną wiosną ubiegłego roku – musieli zmierzyć się z zachwianymi łańcuchami dostaw, a co za tym idzie, auta nie zjeżdżały z linii produkcyjnych tak szybko, jak dotychczas. Trudny dla branży 2020 rok przełożył się na niższą zyskowność działalności, a co za tym idzie – na niższe zadowolenie dealerów samochodowych z finansowych perspektyw swoich firm. Importerzy wspierali wprawdzie swoje sieci m.in. odraczając płatności za zobowiązania finansowe, obniżając plany sprzedażowe czy zmieniając zasady wypłacania bonusów, a zmiany strategii rynkowej importerów czy aktualizacja ich polityki marketingowej spowodowały naturalne zwiększenie ruchu w salonach dealerskich i usprawniły model obsługi zdalnej, ale wciąż działalność branży samochodowej jest dotknięta skutkami pandemii” – powiedział partner w dziale doradztwa podatkowego EY Polska, lider sektora produkcja przemysłowa i mobilność Michał Lesiuk, cytowany w komunikacie.

Tegoroczna średnia ocena satysfakcji dealerskiej była najniższa w historii badania (z pominięciem roku 2009, kiedy raport powstał w oparciu o ograniczoną liczbę marek) i wyniosła 3,27 pkt. Wśród 26 ocenianych importerów, 16 marek zostało ocenionych gorzej niż w ubiegłym roku, zaś lepiej – tylko 9, wynika także z badania.

Również po raz pierwszy w historii badania satysfakcji dealerów samochodowych, na najwyższym stopniu podium znalazła się marka Lexus, należąca do Grupy Toyoty. Sama Toyota znalazła się na 3. miejscu zestawienia, a brandy Toyoty rozdzielił Mercedes-Benz, który otrzymał dokładnie taką samą ocenę, jak w 2019 r. i zajął drugie miejsce na podium, czytamy również.

„Tak niska średnia ogólnej satysfakcji ze współpracy dealerów samochodowych i importerów wynika w głównej mierze z niższych ocen związanych z prowadzeniem samego biznesu, zaś w mniejszym stopniu dotyczy bardziej krytycznego spojrzenia na ogólną współpracę z importerami. Efektem kwietniowego lockdownu było załamanie zamówień na nowe samochody i znaczący spadek zleceń serwisowych. W tej sytuacji najlepiej radziły sobie firmy dealerskie najsprawniejsze biznesowo i wchodzące w pandemię w najlepszej kondycji finansowej. Istotne było wsparcie kluczowego partnera biznesowego, jakim niezmiennie pozostaje importer. W tegorocznym zestawieniu widać, że marki z segmentu premium poradziły sobie z tymi wyzwaniami lepiej niż inne” – dodał partner DCG Dealer Consulting Krzysztof Romański.

Źródło: ISBnews

Tagi: EY Polska
Poprzedni post

Ekomural w Zabrzu może oczyścić 11,3 mln m3 powietrza miesięcznie

Następny post

Sun & Snow wprowadzi własny projekt apartamentowy w Ustroniu Morskim

Rafako

Portfel zamówień Rafako wynosił 662 mln zł na koniec marca

KGHM

Sprzedaż miedzi KGHM wzrosła o 1% r/r do 61,9 tys. ton w kwietniu 2022

KGHM

Produkcja miedzi płatnej KGHM spadła o 4% r/r do 62 tys. ton w kwietniu

biotechnologia

PCC Exol: Trwa rozruch technologiczny reaktora do produkcji estrów fosforowych

klimat

PCC Exol chce osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku

fotowoltaika

Columbus Energy ma umowę o strategicznym partnerstwie technologicznym z Orange Energia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Rafako

Portfel zamówień Rafako wynosił 662 mln zł na koniec marca

Rafako

Rafako miało 27,54 mln zł zysku netto, 23,65 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022

Wittchen

Wittchen miał szacunkowo 6,4 mln zł EBIT w I kw. 2022 r., wzrost o 1180%

pieniądze

Huuuge miało 8,93 mln USD zysku netto, 14,39 mln USD skoryg. EBITDA w I kw. 2022

auto

Auto Partner miał 50,34 mln zł zysku netto, 73,99 mln zł EBITDA w I kw. 2022

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,41% na zamknięciu we wtorek

parafina

Polwax miał 1,71 mln zł straty netto, 1,98 mln zł straty EBIT w I kw. 2022

wykres

Kolejna fala wyprzedaży

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.