Ponad połowa (53,8%) nabywców nowych aut, którzy zawarli umowę za pośrednictwem Carsmile, zdecydowało się na wynajem długoterminowy w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w porównaniu do 38,6% rok wcześniej, podała spółka. Jednocześnie udział tych, którzy wybrali leasing, spadł w tym okresie do 41,8% z 59,7% rok wcześniej.
Główną przyczyną reaktywacji abonamentów są ich atrakcyjne ceny, ale nie bez znaczenia jest też fakt, że siostrzany leasing stracił przewagę podatkową, podkreślił Carsmile. Kredyt w przypadku nowych aut niezmiennie ma marginalne znaczenie w finansowaniu, choć na przestrzeni roku widać niewielki wzrost jego udziału.
„Widzimy wyraźne zwiększenie popularności abonamentów na samochód w stosunku do innych form finansowania. Jest to spowodowane poprawą sytuacji ekonomicznej nabywców, atrakcyjnymi warunkami cenowymi wynajmu długoterminowego, a także obawami o możliwość wzrostu stawek ubezpieczenia” – powiedział wiceprezes Carsmile Michał Knitter, cytowany w komunikacie.
W ostatnich 3 miesiącach 53,8% użytkowników, którzy za pośrednictwem Carsmile zakupili nowe auto, wybrało wynajem długoterminowy. Jest to obecnie najpopularniejsza forma finansowania. Leasing stanowił 41,8%, a kredyt – 4,4%. Rok wcześniej proporcje między wynajmem a leasingiem były niemal odwrotne: 38,6% przypadało na abonamenty, a 59,7% na leasing. Kredyt wybierało 1,7% nabywców aut, wynika z danych Carsmile.
„Poza aspektem ekonomicznym ważna jest też wygoda, która jest często głównym czynnikiem decydującym o wyborze wynajmu” – dodał wiceprezes.
Carsmile to pierwszy w Polsce „Car(Fin)Tech” czyli połączenie najnowszych technologii stosowanych w motoryzacji i transporcie z innowacyjnym sposobem finansowania pay-as-you-drive. Od początku 2021 r. spółka wchodzi w skład międzynarodowej Grupy OLX.
Źródło: ISBnews