Polacy są gotowi na wdrożenie partycypacyjnego modelu w ochronie zdrowia. Dla 83% pracowników dopasowane pakiety medyczne są ważne, a 60% chętnie dopłaci, aby otrzymać pakiety odpowiadające na ich potrzeby. Tymczasem ankiety zdrowia przeprowadza w firmie co czwarty pracodawca, wynika z badania Enel-Med.
„Firmy, aby zatrzymać najbardziej wartościowych członków zespołu, muszą mądrze wykorzystać dostępne na rynku benefity pozapłacowe i skonstruować taką ofertę, która wzmocni ich Employer Branding. Pakiety medyczne, które od wielu już lat świetnie sprawdzają się jako benefity, dziś przechodzą metamorfozę, ponieważ Polacy zarówno od swoich pracodawców jak i prywatnej opieki medycznej oczekują czegoś więcej. Nierzadko chcą pakietów premium, które lepiej odpowiadają na ich potrzeby, i jak wynika z naszego badania, są w stanie za to dopłacić. Jako społeczeństwo dojrzewamy do tzw. partycypacyjnego modelu w ochronie zdrowia” – powiedziała dyrektorka HR Centrum Medycznego Enel-Med Alina Smolarek, cytowana w komunikacie.
Według Enel-Med, 28% pracodawców bada potrzeby swoich pracowników w zakresie pakietów medycznych. Częściej dzieje się to w dużych organizacjach niż w małych (odpowiednio 32% wobec 26%). Z kolei 83% Polaków deklaruje, że chce dopasowanych do swoich potrzeb benefitów pozapłacowych. Szczególnie ważne jest to dla osób w wieku 25-34 lata (86% wskazań).
Najważniejsze znaczenie ma dla Polaków jakość usług medycznych. Niemal 70% badanych jest skłonna zapłacić więcej, jeśli pakiet będzie dopasowany do ich potrzeb. 60% osób jest gotowych partycypować w kosztach oferowanych przez pracodawców pakietów medycznych. Odsetek ten rośnie do 67%, jeśli w grę wchodzą również dodatkowe usługi stomatologiczne, podano.
Według badania, dopasowana opieka medyczna wpływa na wizerunek pracodawcy na rynku – 77% Polaków oceniło, że przedsiębiorcy oferujący dopasowany pakiet medyczny to pracodawcy, którzy lepiej dbają o pracowników. W ujęciu branżowym takie postrzeganie jest najbardziej widoczne w budownictwie (82%), a najmniej w sektorze produkcyjnym (70%).
Dodatkowo badanie Enel-Med wykazało, że 65% Polaków jest bardziej zmotywowanych i zaangażowanych, kiedy organizacja oferuje opiekę medyczną. W grupie tej jest więcej kobiet (69% wskazań), niż mężczyzn (61%).
Badanie zostało wykonane metodą CAWI z wykorzystaniem licencjonowanego panelu zapewniającego reprezentatywność próby. Wielkość próby głównej N=601 w tym: wiek: 25-34 lat 50%, 35-45 lat 50%, płeć: kobiety 50%, mężczyźni 50%, reprezentatywność pod względem: wielkości miejscowości, regionu zamieszkania, typu zatrudnienia.
Centrum Medyczne Enel-Med jest prywatnym operatorem usług medycznych w Polsce, obecnym na polskim rynku ochrony zdrowia od 1993 roku. Spółka świadczy usługi medyczne w ponad 40 placówkach własnych i 1 600 partnerskich. Od 2011 roku jest spółką notowaną na GPW.
Źródło: ISBnews