poniedziałek, 16 czerwca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

61% kupujących w Internecie wskazuje, że najczęściej wybiera Paczkomaty

Dodane przez Bartłomiej Supernak
22 lipca 2020
w dziale Biznes
0
paczkomat
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Według raportu Gemius, 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną przez nich formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internautów o 9 pkt proc. w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok, podał InPost.

„Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 pkt proc. rok do roku” – czytamy w komunikacie.

Dla 5% badanych możliwość darmowego odesłania towaru w Paczkomacie jest aspektem zachęcającym do robienia zakupów w e-sklepach. Ten sposób odesłania zakupów jest drugą najczęściej wybieraną formą zwrotu, zaraz po odebraniu jej osobiście przez kuriera, zaznaczono.

„Rok 2020 jest przełomowy dla InPostu. Po raz pierwszy w historii światowego e-commerce dostawy do Paczkomatów pokonały w swojej popularności dostawy kurierem. Jestem przekonany, że Polska jest pierwszym, ale nie ostatnim krajem, w którym dokonuje się taka zmiana. Dostawy do Paczkomatów są znacznie bardziej ekologiczne niż dostawy kurierskie. Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów będzie wymuszać na branży logistycznej wprowadzenie bardziej prośrodowiskowych rozwiązań. Jestem dumny, że Polska jest pionierem w jednym z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie w zakresie logistyki e-commerce” – powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

InPost podał, że usługi kurierskie spółki także zyskały na popularności – zanotowały więcej wskazań o 3 pkt proc. wobec wyników badań z 2019 roku, co sprawia, że InPost nadal jest trzecią najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce.

Jak podkreślono, popularność Paczkomatów nie wynika tylko z liczby dostępnych urządzeń, choć jest ich już ponad 7 000.

„Nie wystarczy postawić same maszyny – to skomplikowana usługa, której sukces wynika z już kilkunastoletniego doświadczenia. Ponadto, jest ona stale modyfikowana zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. W ubiegłym roku zdecydowaliśmy, że konsekwentnie będziemy przenosić wszystkie aktywności związane z zarządzaniem przesyłkami do aplikacji, co świetnie zdało egzamin w czasie, gdy wzrosło zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe. Odsetek naszych klientów zwiększył się w zaledwie 7 miesięcy aż o 23% – oznacza to, że osoby, które wcześniej z jakichś powodów nie korzystały z rozwiązań InPost, przekonały się do tej niezwykle wygodnej formy odbioru przesyłek” – podkreślił Brzoska.

Wskazał, że szybkie tempo wzrostu zainteresowania usługami InPostu sprawia, że spółka dynamicznie rozwija sieć Paczkomatów, stawiając kilkadziesiąt nowych tygodniowo zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach.

„Na wyniki badań Gemius patrzymy z dumą, ale też traktujemy je jako szczególnego rodzaju zobowiązanie – aby stale rozwijać naszą nowoczesną gamę usług i poprawiać ich jakość” – podkreślił Brzoska.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce. W 2018 r. InPost dostarczył ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

Źródło: ISBnews

Tagi: Gemius
Poprzedni post

Środki z przyszłej perspektywy UE wpłyną do budżetu dopiero w 2021

Następny post

Nowe przepisy dot. kontroli inwestycji wejdą w życie 24 lipca

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Żabka

Żabka uruchomiła prawie 160 sklepów sezonowych

praca

Medinice uzyskało patent w Korei Płd. na krioaplikator w ramach systemu CoolCryo

wodor

Polenergia ma decyzję o dofinansowaniu projektu wodorowego H2Silesia kwotą 618,32 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

strefa euro

Koszty zatrudnienia w strefie euro wzrosły o 3,4% r/r w I kw. 2025

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

budowa

Oferta Mirbudu za 83,42 mln zł wybrana na realizację budynków wojskowych

finanse

Dochody z VAT wzrosły o 13,3% r/r do 138,3 mld zł po maju

pieniądze

Wydatki budżetu wzrosły o 5,5% r/r do 331,3 mld zł na koniec maja

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 7% r/r do 62 tys. ton w lutym

Deficyt w budżecie to 108,29 mld zł na koniec maja

finanse

Spadek dochodów w I-V r/r jedynie efektem innego podziału wpływów z PIT i CIT

Żabka

Żabka uruchomiła prawie 160 sklepów sezonowych

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.