Agora szacuje, że w 2023 r. frekwencja w kinach będzie wyższa o około 15-20% w porównaniu z 2022 r., ale wciąż niższa niż w rekordowym 2019 r., podała spółka.
„Agora szacuje, że w 2023 r. frekwencja w kinach będzie wyższa o około 15-20% w porównaniu z 2022 r., ale wciąż niższa niż w rekordowym 2019 r. Szacunek został oparty na wynikach sprzedażowych biletów do kin sieci Helios w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. Ewentualna pełna odbudowa widowni w ocenie spółki będzie trwała nie krócej niż kilka lat” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Według szacunków Heliosa, liczba sprzedanych biletów w polskich kinach w trzecim kwartale 2023 r. wyniosła 15,4 mln, co oznacza wzrost o 38,7% r/r. Przez 9 miesięcy 2023 r. – według szacunków Heliosa – liczba sprzedanych biletów wyniosła niemal 36,8 mln, co oznacza wzrost o 19,1% r/r, podano także.
Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios – operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS – lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne – „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.
Źródło: ISBnews