Agora ocenia, że każdy kolejny kwartał przybliża segment prasowy grupy do osiągnięcia rentowności, poinformował członek zarządu odpowiedzialny za segment prasowy Wojciech Bartkowiak.
„Spadek subskrypcji cyfrowych 'Gazety’ oczywiście widać. On jest niewielki, to fluktuacja na poziomie 1,5%. My się tego spodziewaliśmy. Inflacja to trend na całym świecie, który dotknął biznesy subskrypcyjne. Obserwujemy też pewną sezonowość. Nie obawiamy się tąpnięcia. Zgodnie z naszą strategią, skupiamy się, aby podnieść uzysk i przychody” – powiedział Bartkowiak podczas wideokonferencji.
Zaznaczył, że Agora jest optymistycznie nastawiona do perspektywy osiągnięcia rentowności całego segmentu prasowego.
„Opieram to na stabilizacji kosztów poligraficznych, a przychody z usług poligraficznych istotnie rosną. Potrafimy więc tę sytuację wykorzystywać na trudnym rynku. Najważniejsze jest to, że udział przychodów cyfrowych z każdym kwartałem rośnie. Każdy kwartał przybliża nas do momentu, kiedy ten segment może osiągnąć rentowność. Deficyt jest z każdym kwartałem mniejszy. Nadal widzimy też różne pola do poprawy. Zgodnie ze strategią, może jeszcze trochę zająć, ale jesteśmy tu optymistami” – dodał członek zarządu.
Podkreślił, że segment jest w przygotowywaniu planów na najbliższe dwa lata w związku z wydzieleniem działalności do spółki.
„Jesteśmy zdeterminowani, by segment prasowy osiągnął rentowność w zapowiadanym czasie” – podsumował Bartkowiak.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews