Agora oczekuje, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie 6-8%, podała spółka w prezentacji wynikowej. Oznacza to podtrzymanie prognozy przedstawionej w sierpniu.
„W kolejnych kwartałach 2024 r. wydatki na reklamę w Polsce wzrosły: o 11% w pierwszym kwartale; o 9% w drugim kwartale oraz o prawie 8% w trzecim kwartale 2024 r. Dynamika we wszystkich kwartałach 2024 r. była lepsza lub zgodna z oczekiwaniami. Agora przewiduje, że dynamika wydatków na reklamę w telewizji, w internecie i w radio będzie oscylowała wokół górnych przedziałów podanych w prognozie w sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2024 r. Dla całego rynku reklamowego dynamika wydatków reklamowych powinna przekroczyć poziom 8%” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Odnośnie do poszczególnych segmentów rynku, Agora szacuje całoroczny wzrost wydatków na reklamę na poziomach odpowiednio: w segmencie Telewizja: 4-6%, Internet: 7-10%, Radio: 4-7%, Kino: 9-14%, Reklama Zewnętrzna: 10-15%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 8-11%, podano w prezentacji wynikowej.
W III kw. br. wydatki na reklamę w segmencie Telewizja wzrosły o 7,5%, Internet – o 12%, Radio – o 6%, Kino – spadły o 0,5%, Reklama Zewnętrzna – spadły o 7,5%; w przypadku Magazynów odnotowano spadek o 6%, zaś Dzienników – spadek o 17,5%.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews