Agora oczekuje, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie 6-8%, podała spółka w prezentacji wynikowej. W maju br. oczekiwała wzrostu rynku w tym roku na poziomie ok. 5-7%.
„Według szacunków Agory S.A., opartych na dostępnych źródłach danych, w drugim kwartale 2024 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 3,33 mld zł i wzrosła o 9% w stosunku do drugiego kwartału 2023 r. W tym czasie reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na reklamę w we wszystkich segmentach rynku reklamy poza prasą” – czytamy w raporcie kwartalnym.
W I półroczu 2024 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 6,15 mld zł i wzrosła o 10% r/r. W tym czasie tylko wydatki na reklamę w prasie były niższe w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r., podano także.
Odnośnie do poszczególnych segmentów rynku, Agora obecnie szacuje całoroczny wzrost wydatków na reklamę na poziomach odpowiednio: w segmencie Telewizja: 4-6% (wobec 3-5% wzrostu oczekiwanego w maju b.r), Internet: 7-10% (wobec 5-8%), Radio: 4-7% (bez zmian), Kino: 9-14% (bez zmian), Reklama Zewnętrzna: 10-15%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 8-11% (wobec 5-8% spadku oczekiwanego w maju).
W II kw. br. wydatki na reklamę w segmencie Telewizja wzrosły o 5,5%, Internet – o 13%, Radio – o 6%, Kino – o 2%, Reklama Zewnętrzna – o 20,5%; w przypadku Czasopism odnotowano spadek o 15,5%, zaś Dzienników – spadek o 18,5%.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews