Agora ma zaplanowane działania, głównie organiczne, w celu powrotu do wzrostów cyfrowych subskrypcji, poinformował członek zarządu Wojciech Bartkowiak.
„Jeśli chodzi o cyfrowe subskrypcje, to warto znać kontekst rynkowy. Wydawcy na świecie są w trudnym momencie, koncentrują się nie na bezwzględnej liczbie cyfrowych subskrypcji, ale na monetyzacji bazy. To aktualne momentum na rynku” – powiedział Bartkowiak podczas wideokonferencji.
Dodał, że w tym kontekście rynkowym Agora ocenia, że utrzymuje „constans” w obszarze subskrypcji cyfrowych.
„Udaje nam się podnosić ARPU i przychody, więc jesteśmy zadowoleni, ale to nie oznacza, że chcemy poprzestać na 300 tys. subskrypcji. Chcemy nadal rosnąć i mamy pomysły, głównie organiczne. Nie będą to skokowe liczby, ale mamy zaplanowane działania na wzrost” – zaznaczył członek zarządu.
Agora powstała w 1989 r.; jest notowana na giełdzie w Warszawie od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej najważniejszymi przedsięwzięciami są: Helios – operator sieci kin oraz właściciel firmy produkcji i dystrybucji filmowej Next Film; działalność radiowa pod szyldem Grupa Eurozet powstała dzięki połączeniu sił Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, którego Agora jest większościowym wspólnikiem; AMS – lider rynku reklamy zewnętrznej, a także media informacyjne – „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i ponadregionalne Radio Tok FM. Spółka posiada serwisy internetowe, zajmuje się wydawaniem i dystrybucją książek, wydawnictw muzycznych oraz filmowych, a także działa na rynku gastronomicznym.
Źródło: ISBnews