Konsorcjum firm z grupy Aldesa złożyło najtańszą ofertę, wartą 365,07 mln zł, w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Iskrzynia – Miejsce Piastowe. Na sąsiedni odcinek, Miejsce Piastowe – Dukla, najniższą ofertę na kwotę478,91 mln zł złożyła spółka Strabag, podała GDDKiA.
„W przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla wpłynęło łącznie dwadzieścia ofert. Przetarg podzielony jest na dwie części: Iskrzynia – Miejsce Piastowe oraz Miejsce Piastowe – Dukla. Łączona długość obu odcinków to ponad 20 km” – czytamy w komunikacie.
Jedenastu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową pierwszego odcinka o długości 10,3 km. Najniższą ofertę na kwotę365,07 mln zł złożyłokonsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Na realizację tej inwestycji GDDKiA przewidziała kwotę579,98 mln zł.
Pozostałeoferty były następujące.
392 429 332,78 zł, Budimex
400 462 419,59 zł, Strabag
424 584 147,57 zł, konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner)
440034 039,89 zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner)
444 189 900 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret
448230 000 zł, konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner)
452 564 092 zł, Mota-Engil Central Europe
456 745 864,98 zł, Polaqua
461 051 689,23 zł, konsorcjum firm Polbud-Pomorze (lider), MPDiM i Intop Warszawa (partnerzy)
503 485 352,41 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
Odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna, podano także.
Zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej Miejsce Piastowe – Dukla o długości 10,1 km zainteresowanych jest natomiast osiem firm. Najniższą ofertę na kwotę478,91 mln zł złożył Strabag. Na realizację tej inwestycji przewidziano 704,62 mln zł.
Pozostałe oferty były następujące:
486 437 226,61 zł, Budimex
508 005 554,88 zł, Polaqua
524 668 800 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret
546 447 562,59 zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner)
554 375 223,25 zł, konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner)
568 014 000 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
573 515 409 zł, Mota-Engil Central Europe
586 710 000 zł, Konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner)
Odcinek będzie miał długość 10,1 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, para Miejsc Obsługi Podróżnych Równe (MOP kat. I), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna, podała także Dyrekcja.
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60%) i kryteria pozacenowe (40%) czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30%) oraz termin realizacji kontraktu (10%).
„Zakładamy, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w III kwartale br. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy (wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie czasu budowy o 3 miesiące, z 39 na 36 miesięcy). Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie ZRID w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy (tzw. kamień milowy)” – zakończono w informacji.
Źródło: ISBnews