Sieć Aldi odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży towarów i materiałów o ponad 35% r/r w 2022 r., jednoczesny wzrost wydatków na inwestycje sięgnął 36% oraz kosztów zatrudnienia – 46,1 mln zł, podała spółka. W zeszłym roku sieć otworzyła 50 nowych sklepów i centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy, zakłada dalszy rozwój organiczny w liczbie ponad 60 sklepów rocznie.
„Zgodnie z planami i ambicjami rok 2022 upłynął nam pod znakiem dynamicznego rozwoju sprzedaży. Wysokie tempo ekspansji sieci Aldi widoczne jest w otwarciach 50 nowych sklepów czy nowego centrum dystrybucji, które pozwoliło usprawnić sieć dostaw, a przede wszystkim znacząco obniżyć koszty transportu. Strategia Aldi zakłada dalszy intensywny rozwój organiczny w ilości ponad 60 sklepów rocznie. Planujemy znaczącą poprawę wyniku finansowego już w tym roku, dzięki osiągnięciu efektu skali, optymalizacji kosztów, między innymi w obszarze dystrybucji oraz poprzez wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych, takich jak na przykład fotowoltaika” – powiedział prezes Aldi w Polsce Wojciech Łubieński, cytowany w komunikacie.
W 2022 r. spółka kontynuowała działania mające na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Dzięki intensywnej ekspansji Aldi otworzyło 50 nowych sklepów i osiągnęło liczbę 251 sklepów na koniec roku. Jak podkreśla sieć, budowa nowych sklepów była również znaczącą inwestycją w infrastruktury miejskie. Zgodnie z deklaracją tempo rozwoju Aldi ma systematycznie rosnąć tak, by w perspektywie dziesięciu lat osiągnąć 1000 sklepów w Polsce. W minionym roku Aldi dokonało gruntownych modernizacji wybranych sklepów, a w części obiektów powiększyło sale sprzedaży, podkreślono.
„Kolejną strategiczną decyzją minionego roku było zakupienie nieruchomości pod budowę nowej centrali w Katowicach. Ten krok pozwoli nam w niedalekiej przyszłości obniżyć koszty najmu pomieszczeń biurowych dla całej administracji. Dodatkowo scentralizujemy obecnie rozproszone obszary w jednym miejscu, co poprawi efektywność procesów i współpracę zespołów” – dodał Łubieński.
Grupa uruchomiła w Krakowie spółkę Aldi TechHub jako technologiczne centrum, które pozwoli spółkom grupy, w tym spółce Aldi w Polsce, sprostać wszystkim wyzwaniom transformacji technologicznej. Dla Aldi w Polsce bardzo ważnym projektem w tym obszarze ma być rozpoczęcie budowy nowej centrali i prace nad budową kolejnych centrów dystrybucyjnych, zakończono.
Obecnie Aldi w Polsce posiada 263 sklepy i zatrudnia ponad 4 000 pracowników.
Źródło: ISBnews