Alior Bank planuje zwiększenie wolumenów w segmencie klienta indywidualnego w kolejnych okresach, poinformował wiceprezes Jacek Iljin.
„W kolejnych okresach planujemy zwiększenie wolumenów z korzystniejszą cenowo ofertą kredytów ze stopą okresowo stałą” – powiedział Iljin podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że po wykorzystaniu szansy programu „Bezpieczny kredyt 2%” (w ramach programu sprzedaż w 2024 r. wyniosła: 1,3 mld zł), Alior realizował w tym segmencie konserwatywny plan sprzedaży.
W komunikacie na temat wyników za III kw. bank podał, że w segmencie klientów indywidualnych może pochwalić się efektami budowania trwałej relacji, dzięki której liczba klientów z regularnymi wpływami zwiększyła się o 7%. Jednocześnie, liczba flagowych rachunków Konto Jakże Osobiste wzrosła o 20%, łącznie do 882 tys. kont.
Ponadto rozwijana jest aplikacja Alior Mobile, dzięki czemu bank ma ponad 1,2 mln klientów mobilnych. W ostatnich miesiącach aplikacja została wzbogacona o odświeżony wygląd historii i transakcji oraz nowe opcje limitów płatności, dokumentów i dyspozycji czy pytań. Liczba przelewów zleconych za pośrednictwem aplikacji wzrosła o 21% w ujęciu rocznym, a liczba transakcji BLIK w tym samym okresie zwiększyła się o 31%.
Wartość portfela kredytów hipotecznych przekroczyła 20 mld zł. Zapewnia to Alior Bankowi udział w rynku na poziomie 3,8%. Liczba klientów z kredytem hipotecznym zwiększyła się o 9% w porównaniu ze stanem na koniec III kw. poprzedniego roku, podano także.
„Wyniki sprzedaży kredytów hipotecznych są dla nas satysfakcjonujące, ale nie wyczerpują naszych ambicji. Dalej będziemy rozwijać ofertę oraz pracować nad tym, aby dostarczyć jak najlepszy produkt. Rosnące zaufanie klientów, poza wynikami finansowymi, odzwierciedla także między innymi liczba użytkowników aplikacji mobilnej, która wynosi ponad 1,2 mln” – skomentował Iljin, cytowany w materiale.
Stopa okresowo stała dominuje w strukturze nowej sprzedaży kredytów hipotecznych. W III kw. 2024 r. udział w sprzedaży kredytów tego typu wynosił około 79% i był o blisko 3 pkt proc. wyższy w porównaniu z II kw. 2024 r.
Bank zaraportował także wzrost w segmencie pożyczek gotówkowych. W ujęciu rocznym wartość sprzedaży pożyczek wzrosła o 10%. Udział sprzedaży zdalnej w ostatnim kwartale wyniósł 55%. Jak wyjaśnił, 3-procentowy spadek sprzedaży kw/kw spowodowany był konserwatywną polityką cenową. Bank konsekwentnie realizował strategię zabezpieczania wolumenów wysokokwotowych ubezpieczeniem od utraty pracy. Wartość portfela kredytów konsumpcyjnych wyniosła 15,9 mld zł, zapewniając bankowi 10-proc. udział w rynku, podano również.
Portfel kredytów ratalnych wzrósł o 7% do 4,7 mld zł. Dzięki temu Alior Bank zapewnił sobie udział w rynku na poziomie 17,8% (stan na sierpień 2024 wg danych BIK). Liczba klientów consumer finance w ujęciu rocznym wzrosła o 6%. Po trzech kwartałach 2024 r. sprzedaż kredytów ratalnych wzrosła o 345 mln zł rok do roku.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r.; spółka wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 90,13 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews