Allegro podjęło działania celem stworzenia marki, która stanie się „symbolem polskich produktów modowych”, podała spółka. Ma temu służyć akcja „Allegro Projektownia”.
„Polska moda zyskuje w ostatnich latach coraz większą popularność, stając się gwarantem wysokiej jakości i niebanalnego designu. Platforma zakupowa Allegro postanowiła odpowiedzieć na preferencje kupujących, organizując akcję 'Allegro Projektownia’. Jej głównym założeniem jest stworzenie marki, która stanie się symbolem polskich produktów modowych” – czytamy w komunikacie.
W ramach wydarzenia trwa plebiscyt na „Najlepszy polski produkt” oraz „Produkt publiczności”, w którym uczestniczą polscy przedsiębiorcy z branży odzieżowej. Zwycięzcę w kategorii głównej wyłoni Jury, w którego składzie znaleźli się m.in.: Ewa Minge (projektantka mody) i Andrzej Pągowski (artysta grafik, autor scenografii). Ważną rolę w akcji odegrają też kupujący na Allegro, to oni w głosowaniu wskażą „Produkt publiczności”. Na liście marek, które biorą udział w plebiscycie, znalazło się trzydzieści polskich firm. Wartość wszystkich nagród dla twórców to ponad 1 mln zł, podano w materiale.
„Plebiscyt 'Allegro Projektownia’ został zainicjowany, by wspierać młode polskie marki. Obserwujemy, że polska moda cieszy się coraz większym zainteresowaniem i zaufaniem. Właśnie dlatego z pomocą ekspertów i naszych klientów wybierzemy marki, które wspomożemy w dalszym rozwoju. Przygotowane przez nas nagrody z całą pewnością spodobają się zarówno twórcom, jak i wszystkim tym, którzy zdecydują się oddać na nich swój głos, więc gorąco zachęcam do udziału w plebiscycie” – powiedziała dyrektor segmentu moda w Allegro Celestyna Lendo-Zachariasz, cytowana w komunikacie.
Głosowanie trwa do 20 czerwca. Finał akcji i prezentacja zwycięzców odbędą się 30 czerwca.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews