Allegro ma zabezpieczone środki na ewentualne dalsze fazy projektu własnych automatów paczkowych – po pierwszej, obejmującej 3 000 urządzeń – ale na razie spółka nie zdecydowała o dalszym rozwoju tego projektu. Jednocześnie Allegro chce rozwijać współpracę z dotychczasowymi dostawcami, w tym z InPostem, którego uważa za długoterminowego partnera, wynika z wypowiedzi członków zarządu spółki.
„W naszym planie finansowym mamy zarezerwowane środki na więcej niż 3 000 automatów paczkowych. […] Zobaczymy, jak ten projekt będzie się rozwijał” – powiedział dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick podczas telekonferencji.
„Chcemy zachować najszerszą sieć – czy to automatów paczkowych, czy punktów odbioru – w kraju. Częściowo sami ją rozwijamy, ale będziemy też dołączać nowych dostawców i utrzymywać współpracę z obecnymi. Czy z biegiem czasu urządzeń będzie więcej, czy mniej niż 3 000 – to zależy od wielu czynników. Nie mamy ustalonych 'twardych celów’ w zakresie uruchamianych urządzeń, mamy 'twarde cele’ w zakresie korzyści dla konsumentów i sprzedawców, jakie chcemy zapewnić” – dodał prezes Francois Nuyts podczas telekonferencji.
Podkreślił, że choć umowa z InPostem została zawarta na sześć lat, intencją jest współpraca wieloletnia.
Wcześniej w tym tygodniu Allegro poinformowało, ze podpisało list intencyjny z polską spółką Modern-Expo na dostawę automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsze automaty zostaną zainstalowane w połowie tego roku, a do końca 2021 r. ma powstać sieć 1 500 urządzeń. Łącznie w pierwszej fazie projektu planowane jest uruchomienie 3 000 zaawansowanych technologicznie automatów paczkowych.
Allegro podkreśla, że sieć automatów paczkowych to kolejna inwestycja związana z usługami logistycznymi, którą spółka zapowiedziała w 2021 roku. W drugiej połowie roku zostanie uruchomione nowoczesne centrum logistyczne dla firm sprzedających na Allegro w podwarszawskim Adamowie, mające na celu dalszą poprawę szybkości i wygody dostawy.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews