Alumental chce zwiększyć wolumen sprzedaży w 2023 r. wobec poziomu tegorocznego, poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk. Spółka ocenia, że koszty energii ma na podobnym poziomie jak europejscy konkurenci.
„Dobry sentyment w przemyśle motoryzacyjnym pozwala nam spoglądać optymistycznie na końcówkę roku 2022 i na rok 2023. To, co słyszymy od naszych klientów, to to, że widzą mocne wolumeny na pierwsze półrocze 2024. Widzimy to już na przykładzie IV kwartału, który jest wyraźnie lepszy o wcześniejszych trzech kwartałów 2022” – powiedziała Drzyżdżyk podczas konferencji prasowej.
We wrześniu spółka zapowiadała, że ambicją spółki jest przebicie zakładanego w strategii Grupy Alumetal na lata 2018-2022 poziomu 250 tys. ton rocznej sprzedaży.
„Przed nami ostatni kwartał. Widać, że zapotrzebowanie na nasze produkty jest wysokie. Mamy z tyłu głowy, że zapotrzebowanie w grudniu może się minimalnie zmienić. Wierzę, że to osiągniemy. Może coś braknąć, natomiast na pewno zrekompensujemy to bardzo dobrymi marżami. […] Udaje nam się przenosić koszty w sposób naturalny na produkt, dlatego nie cierpimy na rentowności” – dodała prezes.
W I-III kw. 2022 r. wolumen sprzedaży wyniósł 191,2 tys. w br. wobec 176,5 tys. ton rok wcześniej. W całym 2021 r. sięgnął 230,6 tys. ton, podano w prezentacji.
„Znakomita większość gazu na 2023 została zakontraktowana przed znaczącymi wzrostami cen. Z energia elektryczną czekamy na dogodny moment [spadku cen]. Nie czujemy się na słabszej pozycji wobec europejskiej konkurencji” – dodała Drzyżdżyk.
Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest drugim największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,19 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews