Amica ocenia, że filary jej strategii się nie zmienią, choć po ustaniu epidemii wiele jej elementów będzie musiało być sformułowanych na nowo, poinformował prezes Jacek Rutkowski.
„Strategię pokazaliśmy [aktualizacja w listopadzie 2019 r.] w przekonaniu, że wszystkie nasze assety i umiejętności pozwolą na jej realizację. Zdecydowaliśmy o przeznaczeniu 500 mln zł na inwestycje. Z perspektywy dzisiejszej to już jest przeszłość. Strategię day after [po zakończeniu epidemii] na nowo będziemy musieli formułować” – powiedział Rutkowski podczas wideokonferencji.
„Filary strategii się nie zmienią, zmienią się parametry ilościowe” – dodał.
Prezes podkreślił, że wszystkie podstawowe elementy strategii będą realizowane nadal. Wymienił tu:
- koncentrację na sprzedaży w Europie,
- stawianie na silne marki lokalne (np. rozwój marki Fagor będzie się odbywał, choć z opóźnieniem spowodowanym pandemią. „Będziemy inwestowali w portfolio lokalnych marek” – wskazał prezes),
- focus na kuchnie („Zakładaliśmy tu dynamiczny rozwój mocy. Nie będzie to chyba możliwe. Nastąpi przesunięcie wydatków inwestycyjnych” – wyjaśnił prezes),
- rozwój produktów
- koncentrację produkcji w Polsce.
„W aktualizacji strategii doszedł duży focus na digitalizację – będziemy to kontynuować, choć wszystkie wydatki inwestycyjne będą w nowej formule. Wydatki inwestycyjne będą zmienione na moce produkcyjne i na digitalizację, ale będziemy chcieli utrzymać wydatki na obsługę klienta” – podkreślił prezes.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews