Amica spodziewa się upublicznienia nowej strategii na przełomie maja i czerwca, poinformował prezes Jacek Rutkowski.
„Cała branża AGD w Europie mierzyła się w roku 2023 z dekoniunkturą i utrzymującymi się wysokimi kosztami surowców, komponentów oraz rosnącymi wynagrodzeniami pracowników. Amica potrafi jednak szybko podejmować właściwe działania dostosowawcze i optymalizacyjne, odpowiadając na potrzeby klientów oraz budując wartość dla akcjonariuszy. W rezultacie osiągnęliśmy poprawę wyników w porównaniu z poprzednim rokiem oraz konsekwentnie realizujemy również strategię ESG. Rok 2023 to dobra baza do realizacji długoterminowych celów, jakie wyznaczamy w nowej strategii, której upublicznienia spodziewam się jeszcze w bieżącym półroczu” – powiedział Rutkowski, cytowany w komunikacie nt. wyników za 2023 r.
Grupa Amica, jako pierwsza spośród polskich spółek giełdowych, ogłosiła długoterminową strategię rozwoju w maju 2014 roku. Strategia HIT2023 obowiązywała formalnie do końca zeszłego roku, przypomniano.
„Obecnie trwają prace nad strategią obejmującą swoim zakresem kolejne dziesięciolecie, której publikacji można oczekiwać na przełomie maja i czerwca br. Z kolei w grudniu 2022 roku Grupa Amica zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju 'Action for Climate’, która wyznacza cele społeczne i zarządcze w perspektywie roku 2025 i 2030, a także środowiskowe do 2040 i 2050 roku” – czytamy dalej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2023 r. miała 2,84 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews