AmRest odnotowuje wzrost sprzedaży porównywalnej (ang. same store sales) o 1,6% r/r w I kw. br. (do 24 lutego br.) wobec wzrostu o 0,8% w tym ujęciu w IV kw. 2024 r., poinformował CFO Eduardo Zamarripa.
„Jak zwykle przedstawiamy również najnowsze dane handlowe, które wskazują na nabierającą tempa sprzedaż sklepach porównywalnych na poziomie 101,6” – powiedział Zamarripa podczas telekonferencji dla inwestorów.
Sprzedaż porównywalna to przychody z restauracji działających dłużej niż 12 miesięcy.
„Wzrost cen uległ znacznemu złagodzeniu. Nadal wywierają one presję na budżety konsumentów, skłaniając ich do ostrożności przy podejmowaniu decyzji o uznaniowych wydatkach. W tym kontekście konsumenci stali się znacznie bardziej wrażliwi na postrzeganie ceny i wartości. Doprowadziło to również do powstania wysoce konkurencyjnego środowiska w większości regionów. Pomimo tego AmRest dobrze dostosowuje się do tego środowiska, a pozytywna dynamika handlowa jest kontynuowana dzięki dobrym wynikom na wszystkich naszych rynkach CE, a także w Hiszpanii i Europie Zachodniej” – ocenił Zamarripa.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews